Avatar billede 1nsane Nybegynder
11. september 2003 - 11:33 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

udregning af antal access points

Hej alle

jeg har en bygning hvor jeg skal have regnet ud hvor mange access point jeg skal bruge for den dækker det hele og de måske overlaber hinanden lidt, hvordan er det nu man regner sådan noget ud ? jeg kan huske jeg engang har lært noget om det med en passer
Avatar billede kenp Novice
11. september 2003 - 12:22 #1
ja du kan jo læse under det enkelte accesspoint hvorlangt de rækker inden for? så er det jo bare have en tegning over huset også tegne med en passer (afstanden i passeren skal være afstande den kan række minus noget afstand)

husk nu målestoksforhold.
Avatar billede 1nsane Nybegynder
11. september 2003 - 12:57 #2
den holder jo ikke for access point kan cirka række 300 meter men nej det kan den jo ikke gennem vægge osv
Avatar billede kenp Novice
11. september 2003 - 12:59 #3
det er jo det ;) men du skal regne med at de kan holde ca. 15 - 30 meter (og jo det kan godt gå igennem vægge bare der ikke er jern i det)
Avatar billede c Nybegynder
15. september 2003 - 13:31 #4
en lidt for teoretisk vil gå på:

Volumen af huset, divideret med volumen på en bolt som har radius på senderens max rækkevide indendørs.

altså:
(hhus*bhus*dhus)/((4/3)*pi*x^3) hvor x er accesspoinets indendørs rækkevide, i sammen enhed som hhus, bhus, dhus.

dog kan du ikke regne med det, så derfor vil jeg trække ca. 5 meter fra radius, i denne beregning.

mvh
Christian
Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. september 2003 - 09:31 #5
k
Avatar billede c Nybegynder
24. september 2003 - 16:09 #6
hmm... hvorfor kun halvt point?
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 16:43 #7
det er meget normalt for 1nsane det gør han i ca. 50% ihans spørgsmål!!

så du er nød til at bruge anmeld funktionen hvis du vil gøre noget.
Avatar billede c Nybegynder
24. september 2003 - 21:39 #8
jae... det vil jeg så gøre... det syntes jeg sgu skal stoppes!

tak fordi du siger det!
Avatar billede 1nsane Nybegynder
25. september 2003 - 10:33 #9
jeg har givet halv point da jeg selv har fundet det  halve af den hjælp jeg skal bruge derfor, det er når jeg selv finder oplysninger jeg giver det, det er vel fair nok.
Avatar billede kenp Novice
25. september 2003 - 12:37 #10
så må du jo skrive svaret så bliver man ikke utilfreds
Avatar billede c Nybegynder
26. september 2003 - 18:16 #11
Hvad fandt du så ud af 1nsane ???
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. oktober 2003 - 00:29 #12
Ideen med eksperten er man giver point til dem som hjælper en. Samt hvis man afsætter nogle point uddeler man dem alle til den/dem som har hjulpet og man tager ikke de fleste igen som du har gjort i mange af dine spørgsmål eksempelvis:
http://www.eksperten.dk/spm/343240
http://www.eksperten.dk/spm/352369
http://www.eksperten.dk/spm/399755

Det er dårlig opførsel at afsætte 200 point for at "lokke" folk ind i dine spørgsmål og så tage over halvdelen selv.

Hvis det fordi du selv har fundet halvdelen af løsnigen så skriv hvad den løsning er og ikke bare skrive "k" det kan andre ikke bruge til en pind.

eagleeye / CoAdmin