Avatar billede psyco Nybegynder
24. december 2000 - 01:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk slukning

Jeg har lige opgraderet fra en Redhat 6.2 til 7.0
Mit problem er at når jeg lukker ned (shutdown -h now) slukker den ikke automatisk. Det gjorde den ellers i 6.2\'eren. Nogen idéer til hvad jeg kan gøre???
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. december 2000 - 14:27 #1
Check at din kerne er konfigureret til at bruge APM og at du har det nødvendige software installeret.
Avatar billede andmar Nybegynder
25. december 2000 - 01:04 #2
Du kan ændre i /etc/inittab , så
du lukker maskinen ned med ctrl-alt-delete :
Ændre
# Trap CTRL-ALT-DELETE
ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t3 -r now

til

# Trap CTRL-ALT-DELETE
ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t3 -h now

andmar
Avatar billede psyco Nybegynder
28. december 2000 - 01:21 #3
victor44 >>> Hvor og hvordan er det lige at man gør det ?????
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
04. januar 2001 - 18:24 #4
Det nemmeste er nok at gå ind i midtnigt commander skriv: mc

så gå du ind i kataloget /etc/
og finder /inittab og trykker F4, så kan du redigere i den.
Avatar billede psyco Nybegynder
24. januar 2001 - 09:59 #5
Kan i ikke blive lidt mere konkrette ... det er ikke fordi at /etc/inittab er spækket med information!
Avatar billede psyco Nybegynder
11. marts 2001 - 00:19 #6
Okay.
I /etc/rc.d/init.d/halt skal der i en af de nederste linjer tilføjes et -p (eller hvad det nu var).
Jeg fandt ud af det fordi at da jeg lukkede computeren ned som root, slukkede den ganske som den skulle...