Avatar billede gudav Nybegynder
11. september 2003 - 09:55 Der er 4 kommentarer

string i var

Jeg har på min mainsite en var jeg henter ind med noget perl, den var indeholder noget lign.

vareoversigt
antal  pris  ialt
10      322    3220
1      20    20

Tak fordi du handlede bla bla bla

noget i den stil, men det ændre sig jo fra bruger til bruger.

Jeg vil gerne have det indehold ind i en var jeg kan sende til et popupvindue som jeg skriver ud, men jeg må ikke smide alt det her ind i en var.
Avatar billede nmh Nybegynder
11. september 2003 - 10:10 #1
s="vareoversigt" + "\n"
s=s + "antal  pris  ialt" +"\n"
s=s + "10      322    3220" +"\n"
s=s + "1      20    20"
alert(s)
Avatar billede nmh Nybegynder
11. september 2003 - 10:13 #2
\n kan bruges til at skifte linie. Strengen s bygges så op som vist.
Du kunne have skrevet det i en lang linie:
s="vareoversigt\n10      322    3220\n........."
men det er lettest at læse hvis man spreder det over flere linier.
Avatar billede gudav Nybegynder
11. september 2003 - 11:39 #3
Hmm mit problem er jo at jeg har mit indput fra perl og det jo er dynamisk. Måske burde jeg tage det til perl forum, tror det skal ændres i perl-delen
Avatar billede nmh Nybegynder
11. september 2003 - 11:49 #4
Er der ikke liniskiftmarkeringer i det du får fra perl?
Hvis der er, kan de jo findes og erstattes med \n.