Avatar billede boisen1 Nybegynder
10. september 2003 - 22:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Netværkskabel ikke tilsluttet"

Det lyder jo helt åbenlyst hvad der er galt...men:

Jeg har en TDC ADSL med en simpel switch der deler min forbindelse mellem to PC, begge på XP og løsningen har fungeret helt fint indtil for en uge siden (ca.)
Nu kan jeg ikke komme på nettet fra den ene, med ovenstående fejlmelding. Den anden kører fint !
Jeg har naturligvis checket kablet, sågar skiftet det for at tage højde for interne brud, men intet hjælper. Jeg har også checket netkortet via enhedshåndtering, men alt meldes OK.
Ligeledes har jeg byttet rundt på portene på switchen for at se om det gav forbindelse på den defekte, men intet resultat. Så det må vel være kablet eller kortet, eller hva ?
Det eneste jeg muligvis kan komme i tanke om er at XP'en på den nu defekte forbindelse løbende opdateres via alle Microsofts rettelser, hvilket den anden ikke gør - er der nogen kendte fejl i.f.m. disse rettelser ?

Alle forslag er meget velkomne - jeg er helt desperat !!
Avatar billede htm Nybegynder
10. september 2003 - 22:38 #1
OK

Du har skiftet kablet samme resultat
Du har prøvet en anden port i switchen, sikkert også den der virker fint på den anden maskine?
Så lyder det som en fejl på netkortet.

Prøv og skriv
ping 127.0.0.1
i en dosprompt start -> cmd

Og skriv hvad du får ud af det!
Avatar billede boisen1 Nybegynder
10. september 2003 - 22:45 #2
Pinger 127.0.0.1 med 32 byte data
Svar fra 127.0.0.1: byte =32 tid <1ms TTL=128
(gentages ialt 4 gange)
Pingstatistikker: Pakker: sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0
Beregnet tid for rundtur: Min, Max og Gnst = 0ms
Avatar billede htm Nybegynder
10. september 2003 - 22:48 #3
OK - det lyder ellers ok.

Havde du prøvet samme stik i switchen som den anden virkede med? Har du prøvet det andet kabel, som virker fint på den anden?

For så lyder det til at være netværkskortet - prøv og geninstaller driveren til netkortet. Ellers ville jeg nok finde et nyt.
Avatar billede boisen1 Nybegynder
10. september 2003 - 22:53 #4
jeg har prøvet at sætte kablet fra den velfungerende PC over i den port hvor jeg nu ikke får forbindelse, og så kører den anden uden problemer på denne port. Jeg har også prøvet at fjerne driveren til netkortet, og derefter genstartet PC'en for at lade den finde det igen,men intet resultat.
Kan et netkort bare sådan stå af, uden varsel ?
Avatar billede hub Nybegynder
10. september 2003 - 22:54 #5
XP tjekker løbende om der er stik (forbindelse) til omverdenen. Muligvis er netværksprotokollen beskadiget. Den kan geninstalleres ret let på flg. måde:
start-kør-cmd og ved prompten skrive netsh int ip reset c:\resetlog.txt
(Loggen skal være med af en eller anden grund--du kan så se hvad der er blevet opdateret)
Avatar billede boisen1 Nybegynder
10. september 2003 - 23:01 #6
Har lige prøvet dette, genstartet men desværre intet resultat, samme fejl !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 23:32 #7
Jeg synes at det først du skulle gøre er at geninstallere driveren til netkortet og se om det hjælper noget.
Windowsupdate leverer jo også driver opdateringer og det er ikke altid det er de bedste. Da jeg sagde ja til nye drivere til mit lydkort fra windowsupdate, forsvandt mikrofonen og kun den originale driver kunne rette op på problemet.
Avatar billede boisen1 Nybegynder
14. september 2003 - 22:56 #8
Det viste sig at være mit on board netkort der var stået af