Avatar billede martin2000 Nybegynder
23. december 2000 - 23:55 Der er 10 kommentarer

SQL UPDATE

Den følgende kode resultere i efterfølgende fejl...

SQL = \"UPDATE Site SET incount=incount+1 WHERE SID=\" & SID

strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"toplist.mdb\")
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
rs.Open strDSN
rs.Execute(SQL)
rs.Close
Set rs = Nothing

fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Selected collating sequence not supported by the operating system.

Hvad kan det skyldes? Jeg kører win98 med PWS fra NT og Access2000 DB

/Martin
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. december 2000 - 23:57 #1
den understøtter åbenbart ikke incount=incount+1 .. altså at du lægger sammen I SQL kaldet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. december 2000 - 00:00 #2
søg på eksperten efter collating sequence - du er ikke den første der
har problemet - det er vist noget med sprogopsætninger.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. december 2000 - 00:02 #3
E.J.:> burde du ikke sidde og være i gang med at forberede juleaften for din familie i morgen ? ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. december 2000 - 00:05 #4
Burde du ikke, tdaugaard, .... nå, glem det ;))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. december 2000 - 00:06 #5
Hæ hæ .. nææ .. jeg kommer for at spise og hygge .. jeg planlægger det ikke .. det lader jeg resten af familien om ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. december 2000 - 00:11 #6
Har I hørt det, har I hørt det? Senere i dag, sådan ved den tid hvor man sædvanligvis
samles til spisning og juletræ og gaver, vil tdaugaard ikke komme og svare på
jeres spørgsmål efter 47 sekunder, som han plejer. Sikke mange point du kommer
til at gå glip af - hehe.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. december 2000 - 00:12 #7
...undskyld martin2000, at vi sådan jokker rundt i dit udmærkede spørgsmål...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. december 2000 - 00:15 #8
E.J.:> *bare jok i det* jeg vil være væk fra i morgen tidligt til dagen efter om eftermiddagen (*GISP*) pga. alt det jule sjov her *hi hi* .. ja .. det dur ikke .. :-(
Avatar billede martin2000 Nybegynder
24. december 2000 - 12:26 #9
God jul til jer alle...

Problemet løste sig selv da jeg genstartede computeren - mærkeligt! Det virker fint nu uden at jeg har ændre i koden - måske var serveren bare træt af at arbejde :) hvad ved jeg?

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. december 2000 - 12:30 #10
*S* computerer er underlige til tider!