Avatar billede jens Nybegynder
23. december 2000 - 23:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskellige fontstørelser i en comboboks

Hej

Jeg sidder og roder med en comboboks hvor jeg, hvis det er muligt, vil vise alle H størelser.

altså når jeg \"ruller\" min comboboks ud så kan man se de forskellige font-størelser difineret med H-tagen.

H1
H2
H3
....
H7

Har prøvet med CSS ( font-size: 9px; ) osv. men det giver ikke rigtig noget resultat.

Nogen der kan give et hint, eller kan det ikke lade sig gøre.

Hilsen
Jens
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
23. december 2000 - 23:49 #1
Er med på en lytter...
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. december 2000 - 13:47 #2
Hvis du pålideligt vil vise de font størrelser der fås med diverse header-tags (H1,H2...) kommer du til at definere dem med header-tags. De forskellige browsere er ikke helt enige om hvordan de skal fortolkes i forhold til fx <FONT size+=1>.

altså:
<H1>H1-overskrift</H1>
<H2>H2-overskrift</H2>
<H3>H3-overskrift</H3>
... osv

At angive font størrelserne i pixels vil under alle omstændigheder gå galt for pixels varierer meget fra skærm til skærm så brugeren indstiller sin default-font så den kan læses på hans skærm.

Hvad er en comboboks?  Hvis det betyder en select-boks kender jeg ingen måde at få forskellig fontstørrelse i de enkelte valgmuligheder.

mvh JakobA
Avatar billede ninko Nybegynder
29. december 2000 - 11:18 #3
Hvis du med kombo mener en selectbox og det skal virke i både NS og IE, kan du kun gøre det ved at bygge den op selv i DHTML, det er rimeligt besværligt - men den eneste måde jeg kan komme på. Se på http://www.k10k.net jeg mener at deres selectbox er bygget op som DHTML

mvh ninko
Avatar billede jens Nybegynder
17. januar 2001 - 22:44 #4
ingen svar der kunne give noget, svare selv.