Avatar billede baileys Nybegynder
10. september 2003 - 19:17 Der er 20 kommentarer

Hjælp til ideer/forslag/erfaring med omfattende projekt

Måske ikke den rigtige katagori, men...

For længe siden kom jeg op med en ide omkring en chatbot, som skulle agere som en rigtig person, baseret på noget kunstig intelligens, mens den udførste forskellige services for folk.
Ideen var, at den skulle optræde på forskellige chatrooms omkring på nettet (IRC, ICQ, OFiR Chat, MSN Messenger) og udvides efterhånden til måske også at være aktiv på dating-services m.m.

Dette er jo monster svært at lave, så jeg/vi har gået til det anderledes, og smidt det svære arbejde med AI, og erstattet det med nogle statistikker og tilfældigheds-generatorer...

Pt. står vi således - vi er to mennesker på projektet, en grafiker/wannabe-psykolog, og en programmør, som til sammen udgør CrapSystems.

Botten er skrevet i perl, kører på en dedikeret special-installeret linuxmaskine.
Mht. til at svare tilbage til folk, husker den hvad den har snakket med folk om før, ud fra deres hostname m.m., og så ellers nicknames. Den indsamler input, som så krydschekkes med en stor database, hvor værdier for bottens "humør-points" og "aktivitets-points" giver udslag for valget af output, sammensat med korrekte tillægsord for bottens humør - altså botten trættes i løbet af dagen, og når det bliver aften bliver botten inaktiv - siger godnat, og vågner først næste morgen når aktivitets-niveauet er "genopladet", med mindre der opstår nogle ting i løbet af natten - f.eks. den ikke kan sove (tilfældigheds-generator) m.m.

Botten har en mindre hukommelse der gør, at den kan huske hvem den har været i kontakt med iden for den seneste tid, og hvad snakken gik om (igen statistik-points), således den ved hvad den skal spille ud med næste gang personen møder botten.

Sådan er der så mange faktorer der gør, at den har en mindre personlighed... Men vi mangler flere ideer og råd - både til hvad vi kan gøre bedre, hvad vi gør forkert, hvilke services VI kan tilbyde gennem "hende" (yup, selvfølgelig er det en tøs), og hvad hun kan tilbyde for jer...

Ved godt dette er skrevet sådan lidt hulter til bulder - bær over med mig... :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2003 - 20:04 #1
Meget meget interessant!

Hvordan kan man kontakte jer ?
Avatar billede baileys Nybegynder
10. september 2003 - 20:23 #2
tony_breindal: Du er velkommen til at skrive en mail til benne@kampsax.dtu.dk
Avatar billede empty2 Nybegynder
10. september 2003 - 20:24 #3
Hey....

Fed ide....
Hmm nu ved self ikke hva jeres chat bot kan gøre, derved er det lidt svært at forslå hvilke ting som man kunne tilføje den...  HVis det er muligt med at afprøve/teste den, så vil jeg godt hjælpe....

fotology@fotology.dk

Cya
Avatar billede baileys Nybegynder
10. september 2003 - 20:26 #4
empty2: Den er kun under udvikling, og kører på nogle test-maskiner - så der er ikke så meget at teste endnu...

Ideen er, at der vil komme nogle flere direkte tests-moduler, som er web-baserede
Avatar billede peng Nybegynder
11. september 2003 - 00:56 #5
det er en sjov idé, send gerne mere info + evt. screen dumps: peng@plteam.dk
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 02:38 #6
Lyder meget interessant
Ville bare lige ønske held og lykke!
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 09:52 #7
lyder meget gennemtænkt og interessant :o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 09:56 #8
kan ik komme igennem på jeres mail :o(
Avatar billede baileys Nybegynder
11. september 2003 - 11:18 #9
Dem der er interesserede, kan jo smide deres mail-adresse her, så bikser jeg en bedre, og mere velformuleret info sammen i aften :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. september 2003 - 11:21 #10
Meget gerne: tbst[at]stofanet.dk ... <:-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 11:22 #11
martin[at]pezzo.dk ;)
Avatar billede baileys Nybegynder
11. september 2003 - 13:36 #12
Kan også sige jeg arbejder på et SMS-modul som gør, at det er muligt at SMS'e sammen med botten via en alm. gammel Nokia mobiltelefon, og et datakabel.

Men dette er pt. kun til administrativt brug, da det koster en bondegård at sende SMS'er fra den.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. september 2003 - 13:42 #13
Er i studerende på DTU ?

(ser frem til at høre fra jer ... :)
Avatar billede baileys Nybegynder
11. september 2003 - 13:48 #14
Desværre ikke - det er vi ikke nok intelligente til - men jeg (Benjamin) har pt. bopæl på DTU.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. september 2003 - 13:50 #15
Kan I fortælle lidt om jer selv så som alder, beskæftigelse, hobbies m.v. eller kommer det med i mailen i aften ?
Avatar billede baileys Nybegynder
11. september 2003 - 13:55 #16
Det hele kommer med i projekt-opstillingen i aften... Ved ikke hvor sent den kommer ud, da jeg holder meget af at blive i KBH efter arbejde og købe/spille musik...
Avatar billede baileys Nybegynder
11. september 2003 - 15:36 #17
Hvis der er nogen der ønsker specielle emner detaljeret, må I da også skrive det her... Der kommer en online-version af mailen, som kan læses her i tråden :)
Avatar billede baileys Nybegynder
12. september 2003 - 12:29 #18
Undskylder mange gange e-mailen ikke er røget ud, men grundet et stort arbejdspres i går aftes, nåede jeg ikke at sende det hele.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. september 2003 - 13:12 #19
Intet problem - du sender den bare rundt, når du får tid :)
Avatar billede theprofessor Nybegynder
15. september 2003 - 14:17 #20
jeg går ude fra at du kender "the turing challange" fra BBC? Der er en international konkurrence for at kåre den bedste turing-bot, der ikke kan skelnes fra en person...

Hvis det er sådan du har brug for  hjælp med, har jeg måske noget indput vedr. AI, neuralnetworks, osv....
headhunter@dkmail.zzn.com

Er det en studenterprojekt eller ehverv?