Avatar billede dn-soroe Nybegynder
10. september 2003 - 18:30 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

MSblast (svchost)

Hej På en Win 2000 pro kan jeg ikke fjerne med stinger. Jeg kan ikke stoppe SVChost i taskmanageren. Derved kan jeg ikke få lov at fjerne msblast.exe fra Harddisk.

Hva gør jeg ?
Avatar billede wraithbone Nybegynder
10. september 2003 - 18:33 #1
Gå ind på www.symantec.com og hent deres removal tool... den tog den for mig...

/Wraithbone
Avatar billede fromsej Praktikant
10. september 2003 - 18:34 #2
Ellers prøv i fejlsikker tilstand, hvis det andet mislykkes.
Det burde det nu ikke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 18:38 #3
Du skal heller ikke stoppe svchost i task manageren. Du skal kun stoppe msblast.exe. Men som fromsej skriver, så prøv i fejlsikret tilstand. Det burde virke.
Avatar billede cka Nybegynder
10. september 2003 - 18:59 #4
Du kan hente en patch ved microsoft

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=2354406C-C5B6-44AC-9532-3DE40F69C074

Stop msblaster.exe i taskmanager og kør derefter dennne fil.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 19:32 #5
cka >> Den patch lukker såvidt mig bekendt kun det "hul", så pc'en ikke længere kan rammes af blaster. Mig bekendt kan den ikke fjerne blaster når den allerede er inde. Er jeg forkert på den ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 19:34 #6
dn-soroe >> Forresten er alle spørgsmål om msblast virus'en gratis. Så når du har fået løst dit problem, vil det være ok at tage pointene tilbage.
Avatar billede wraithbone Nybegynder
10. september 2003 - 20:33 #7
Her:
------------------------------------------------------------------------------
Version 1.0.6.1 of the W32.Blaster.Worm Removal Tool will remove the following threats as well as their side effects:
------------------------------------------------------------------------------
Download denne fil:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Kør denne og derefter installer den patch som cka nævnte...

Tonybrandt---> Du har ret ang. det at den kun retter hullet og ikke fjerner virusen..

/Wraithbone
Avatar billede arlet Juniormester
10. september 2003 - 21:42 #8
Her læser du alt om ormen og hvordan du beskytter dig(lukker hullet) og fjerner virusen
Avatar billede wraithbone Nybegynder
10. september 2003 - 21:43 #9
heh heh tror snart ikke at det kan forklares bedere.. :D
Avatar billede arlet Juniormester
10. september 2003 - 21:48 #10
Har du prøvet at fjerne den med stinger i fejlsikret tilstand, som fromsej foreslog....
Avatar billede wraithbone Nybegynder
10. september 2003 - 21:54 #11
arlet giv lige manden en chance for at afprøve nogle af de ting der efterhånden står af muligheder her.. ;)
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
11. september 2003 - 13:45 #12
Hey Tak for hjælpen allesammen. Jeg prøver om det virker.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 13:51 #13
dn-soroe >> Hvorfor har du accepteret cka's svar ?? Er dit problem da løst ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 13:54 #14
Og arlet's også for den sags skyld.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
11. september 2003 - 14:12 #15
Fordi I ikke skulle bruge mere tid på sagen. Desuden kunne jeg kun give de to personer points - ikke andre. (Jeg er ret ny som "spørgsmålsstiler") - Jeg ville gerne lave en retfærdig fordeling af points, men kunne ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. september 2003 - 21:08 #16
Dn-soroe>>Du kunne have bedt om svar fra dem du ikke kunne give point, men fred være med det.
Læs her om hvordan du bruger Eksperten optimalt.
http://expfaq.1go.dk/ - Eksperten: Sådan gør jeg.

Er dit problem løst?
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
12. september 2003 - 08:51 #17
Jah og nej, msblast.exe er væk, men der ligger stadig noget i reg. Dog ikke de linjer som "problemløsning" angiver skal fjernes. PC går dog stadig i stå i perioder og bliver meget langsom. SVChost æder alle resourcer i 2-3 minutter ?!
Avatar billede wraithbone Nybegynder
12. september 2003 - 09:45 #18
Fixblast.exe burde fjerne alt i registrerings databasen som er nøvendig!

svchost er jo også en normal system fil der bruges i forbindelse med alle andre programmer man kører på en computer. Er du sikker på at denne ikke tilhører dette?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. september 2003 - 09:50 #19
Prøv at deaktivere dcom. Se her en forklaring om hvad det er, og der er et lille program, der kan gøre det for dig:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Dcom er en af de processer som "hostes" af svchost og er den proces der "exploites" af msblast virus'en.

Jeg gjorde det på min igår og mærkede ingen bivirkninger overhovedet.