Avatar billede absolute-cycling Nybegynder
10. september 2003 - 16:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man Form mail i html??

Hvordan laver man Form mail i html?? Jeg mener i hvert fald, det hedder Form mail. Det er det hvor man skriver til nogen fra en hjemmeside, jeg håber, I forstår det.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. september 2003 - 16:42 #1
du skal bruger et serversidesprog, læs om php/mysql: http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlintroduktion/
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2003 - 16:44 #2
formmail er noget der skal understøttes af dit webhotel - om de har og hvordan det virker hvis de har skal du se på deres hjemmeside eller spørge deres support om...

skal du have lavet en "rigtig" afsendelses-side skal du dog over i et serverside sprog som fx asp eller php. Men prøv først at se hvad dit webhotel har af formail-muligheder
Avatar billede absolute-cycling Nybegynder
10. september 2003 - 16:44 #3
Der er da en html-kode, det ved jeg..
Avatar billede absolute-cycling Nybegynder
10. september 2003 - 16:46 #4
Jeg har lige kigget på mit webhotel, men jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal putte ind hvor henne
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2003 - 16:50 #5
så kunne du evt fortælle hvilket webhotel du havde så vi kunne hjælpe... eller spørge webhotellets support
Avatar billede absolute-cycling Nybegynder
10. september 2003 - 16:52 #6
Her er den så, hvor putter jeg mailadressen ind??
<CENTER>
<FORM name=form action=mailprivat.asp method=post target=_top>
<INPUT type=hidden value=navn,besked name=_felterderskalmed>
<INPUT type=hidden value=http://www.ditbrugernavn.webbyen.dk name=_sendvidere>
<INPUT type=hidden value="Kontakt fra hjemmeside" name=_overskrift>
Navn:<BR>
<INPUT size=24 name=navn><BR>
Besked:<BR>
<TEXTAREA name=besked rows=20 cols=40></TEXTAREA><BR>
<INPUT type=submit value="Send besked" name=submit>
</FORM>
</CENTER>
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2003 - 17:01 #7
for mig at se er alt du skal at ændre http://www.ditbrugernavn.webbyen.dk  til brugernavnet du har på webbyen - og så sender den formentlig til den mail du er oprettet med der...
Avatar billede absolute-cycling Nybegynder
10. september 2003 - 17:09 #8
Nåh ja, det kunne jeg da have sagt mig selv.
Takker!! (Læg lige et svar)
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2003 - 17:10 #9
svar
Avatar billede absolute-cycling Nybegynder
10. september 2003 - 17:12 #10
Sådan!! Tak for hjælpen, det er godt, jeg kan få nogen til at tænke for mig...