Avatar billede anne-m Nybegynder
10. september 2003 - 16:14 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Metatags til søgemaskiner

Hej!
Der er noget jeg ikke forstår (...igen)

Når man har skrevet meta-tags på sin side.....
skal man så stadig tilmelde siden på diverse søgemaskiner (google, yahoo,Jubii osv.)
hvornår dur Meta-tags og hvornår (og hvorfor) skal hjemmesider tilmeldes søgemaskinerne?
.....tak ;o)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. september 2003 - 16:16 #1
så vidt jeg ved, bruger de færreste søgemaskiner meta-tags i deres indekseringer af hjemmesider, men er dog ikke helt sikker..
Avatar billede anne-m Nybegynder
10. september 2003 - 16:21 #2
Hvad skal man så egentlig med meta-tags??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. september 2003 - 16:22 #3
tjah, det er vel et oldtidslevn....
Avatar billede ameq Nybegynder
10. september 2003 - 16:23 #4
google, bruger så kaldte robooter... som søger internet igemmen... så der skal du ikke bruge meta.. men jeg skal finde et link til noget som du lige skal læse....
Jubii : ja de sucker... eller iværtfald da den var dansk, der skulle du tilmelde dig...
Avatar billede ameq Nybegynder
10. september 2003 - 16:24 #5
http://html.dk/artikler/00007/
http://html.dk/artikler/00003/

de to kig dem over =) det skulle være at slags svar...
Avatar billede ameq Nybegynder
10. september 2003 - 16:25 #6
10/09-2003 16:21:07: Du kan fortælle browers og andre programmer hvad de side indeholder, vilke sprog den er på, vilke program som du har brugt og MEGET andet...
Avatar billede ameq Nybegynder
10. september 2003 - 16:27 #7
Der står en masse over det

http://www.metamaten.dk/
Avatar billede anne-m Nybegynder
10. september 2003 - 16:36 #8
hmmm...jamen jeg ved godt hvad meta-tags er.. Men vil det sige, at når jeg har skrevet meta-tags i mit site - så behøver jeg ikke ind og melde siden til hos søgemaskinerne????? - eller er det forkert opfattet.

NB: Jeg kan ikke åbne de to links på artiklerne! :o)
Avatar billede anne-m Nybegynder
10. september 2003 - 16:40 #9
Hvis google bruger "robotter" der søger internettet igennem - er det så ikke i det tilfælde at man netop BURDE have metatags - er det ikke det robotten leder efter?? :o/ ?
Avatar billede anne-m Nybegynder
10. september 2003 - 16:54 #10
nåeh nej nu forstod jeg det med google.
Jeg har lagt en side ud ( i dag -godt nok...) men når jeg f.eks er på google og søger på relavante ord for siden (eller på sidens adresse) kan den ikke finde noget på den... der er ingen søgeresultater på www.gymdress.dk ! -og der er metatags på siden...
Hvorfor er det lige??
Avatar billede ameq Nybegynder
10. september 2003 - 17:38 #11
Nej ikke tilmede, bare skriv dine meta og lave en robot-txt
Meta og den der robot ting... er lidt alle de samme ting...
Det taget lidt tid... men forstår ikke hvorfor du ikke kan komme inde på html.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2003 - 18:14 #12
Hvad en søgemaskine bruger og ikke bruger er meget individuelt, nogle søgemaskiner skal man tilmelde til, nogle søgemaskiner skal man kun tilmeldt hoved siden og andre skal man tilmelde hver enkelt side enkeltvis.

Dette er naturligvis ikke bare sådan at have styr på, hvilket er grunden til at specialister som mig og andre faktisk kan leve.

Metatags virker stort set ikke mere, der skal andet og mere til hvis du vil med med en ordentlig placering, især hvis der er konkurrence om søgeordene. Du bør starte med at finde ud af hvilke søgeord derer relevante og hvilke søgemaskiner det kan betale sig at gå efter. Når du ved dette sø spørg mere specifikt, så skal du nok få hjælp
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2003 - 18:16 #13
En robot er et program søgemaskinen bruger til at gennemlæse din side med og finde ud af hvilke søgeord der er relevante for din side samt hvilken placering dine sider skal hvae for hvert enkelt søgeord. Søgemaskine optimering drejer sig om at give robotterne det de gerne vil have så de opfatter de rigtige søgeord og giver den højest mulig vægt, så din placering bliver så god som muligt
Avatar billede maxbernhard Nybegynder
11. september 2003 - 02:22 #14
Jeg har lige tilmeldt vores hjemmeside til en masse forskellige søgemaskiner. Jeg har i første omgang valgt den gratis tilmelding som kan tage lige fra et par dage op til et år, før man bliver registreret. For at blive højt placeret skal man altså i de fleste søgemaskiner betale for det. Den danske søgemaskine www.kooks.dk kan man tilmelde sig gratis og man bliver også hurtigt optaget. Ulempen er så bare at der ikke er så mange, der bruger den som fx. Jubii eller Ofir.
For at tilmelde dig: Gå ind på søgemaskinernes hjemmeside og find linket "Tilføj website" eller "Tilmeld link".

PS. Når du har tilmeldt dig, skal du være forberedt på at blive ringet op af sælgere fra de forskellige søgemaskiner. Det blev vi.
Avatar billede anne-m Nybegynder
11. september 2003 - 09:37 #15
Jeg har tilmeldt min side på 1klik.dk, Yahoo Danmark og google, og har desuden sat metatags (keywords og description) på. Så kan er det vel ok ik?
Jeg forstår ikke det der med "den bedste placering" hvad er en god placering??? jeg vil bare have at der kommer et link til min side, når man søger på relevante søgeord.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2003 - 15:54 #16
Når du søger på et ord, f.eks. sex, så finder google et 2 cifret million antal sider. Gider du sidde og blader google igennem for at finde siden derer placeret som nummer 41.000.000 i deres link, hvis du gør betyder det at du skal kikke 4.100.000 sider igennem før du finder den.

En god placering er på side 1, typisk mellem de 10 første, en rimelig placering er blandt de 30 første, alt over det er lige meget da folk sjældent kikker længere end side 3 i en søgemaskine.

Hvis dine sider er placeret dårligere end top 30, så kan du lige så godt ikke være i indexet.