Avatar billede racerrune Nybegynder
23. december 2000 - 20:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lyd problemer

Hej jeg har problemer med min lyd...Jeg kan kun bruge en lydkilde af gangen som eks. kan jeg ikke bruge winamp og icq på samme tid så er det kuyn winamp der spiller lyd!! Er det fordi jeg kun har en lyd driver liggene???
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
23. december 2000 - 20:49 #1
Jeg har samme problem! Mit lydkort er et Creative AWE64. Min lillebrors computer kan godt spille lyd fra flere lydkilder samtidigt, men jeg får fejlmeddelelsen \"MMSYSTEM004 Den angivne enhed anvendes allerede. Vent, indtil den er ledig, og prøv igen.\"
Avatar billede racerrune Nybegynder
23. december 2000 - 20:57 #2
Ja men jeg tror ikk det er det!
Avatar billede double-g Juniormester
23. december 2000 - 21:04 #3

har du prøvet at hente og installere de nyeste drivere ???

Avatar billede racerrune Nybegynder
23. december 2000 - 21:09 #4
Jeg er ikke helt sikker på hvilket lydkort jeg har i!!!
Avatar billede double-g Juniormester
23. december 2000 - 21:13 #5

Kører du så på Windows standard drivere ??

Avatar billede racerrune Nybegynder
23. december 2000 - 21:35 #6
Nej det er nogle fra en driver cd der kom med computeren!! Men det er et Via audio controller kort!!??
Avatar billede double-g Juniormester
23. december 2000 - 22:49 #7

Ja, du er jo nødt til at vide hvad det er for et kort, før du kan fnde nyere drivere til det. :-))

Avatar billede racerrune Nybegynder
24. december 2000 - 00:08 #8
Det er et Via PCI Audio Controler
Avatar billede klp29 Nybegynder
24. december 2000 - 08:31 #9
Delvist er svaret i hverfald at du KAN afspille flere lydkilder på én gang. Eks. både Winamp og Win\'s egen musikafspilning eller, som du selv nævner, Winamp og ICQlyd.

Derfor MÅ det være et opsætningsproblem.
Avatar billede racerrune Nybegynder
24. december 2000 - 11:43 #10
Ja men det hjælper mig ikke ret meget for jeg har prøvet at se på opsætningen!
Avatar billede klp29 Nybegynder
24. december 2000 - 11:57 #11
Løsningsmulighed : et ganske almindeligt OG i dette tilfælde problemløsende Soundblaster koster under 300 kr.

Hvis du VIL bruge tid og \"nørde\" lidt rundt, så bare glem denne løsning. Hvis du gerne vil arbejde frem for at \"nørde\", så ér denne løsning god :-)
Avatar billede racerrune Nybegynder
24. december 2000 - 11:59 #12
Ja ja men 300kr er mange penge for lige nu!!
Avatar billede zibling Nybegynder
27. december 2000 - 20:03 #13
Under Kontrolpanel / Multimedier / Enheder / MIDI-enheder og -instrumenter skal den ene af enhederne deaktiveres. (kan ikke huske hvad det er for en. Mener den hedder et eller andet med virtuel-et-eller-andet. Mail mig med de enheder der eksisterer hvis du er i tvivl).

Problemet er at de 32 af de 64 toners MIDI polyfoni på et AWE-64 er virtuelle, og bruger en audiostream.

Men som sagt; mail mig med de enheder der eksisterer, og jeg skal guide dig igennem dit problem !

Kenneth