Avatar billede zvansen Nybegynder
10. september 2003 - 11:36 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

To skærme til en PC - anbefal et ekstra kort

Hej Eksperter.. Jeg er ikke 100% på at dette spm. hører til her istedet for under skærme, men håber i kan hjælpe alligevel..

Jeg har et Geforce 3 derhjemme og to skærme.. I stedet for at gå ud og købe et helt nyt grafikkort, der kan køre to skærme har jeg hørt man kan skaffe sig et ekstra PCI kort?

Hvis nogle af jer kender nogle gode mærker/typer må i meget gerne sige til, og hvis nogen ved hvordan det fungerer? Kan man med et ekstra kort, ligesom på de kort der kan køre to skærme selv, føre musen fra den ene skærm over på den anden??

på forhånd tak..
Avatar billede wanix Praktikant
10. september 2003 - 11:42 #1
Du skal bare få fat i et eller andet gammel PCI grafikkort. Brugte selv et gammelt Banchee 16 MB. Blev dog temmelig varmt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2003 - 11:43 #2
ja, jeg bruger et ældre Mattrox kort og det fungerer fuldt tilfredsstillende.
Hvis du ikke forlanger det helt vilde kan du godt bruge et ældre kort, blot du har driveren til det.
I mit tilfælde var mattrox driverne i WinXP.
Avatar billede zvansen Nybegynder
10. september 2003 - 11:48 #3
Hvordan fungerer det så, hvis jeg nu f.eks. køber et andet PCI kort.. jeg kører windows 200 prof... finder den selv ud af det med skærmene og giver mulighed for at lave forskellig opsætninger? eller kører det fast med f.eks. at skærmene bliver til 'en skærm', eller hvordan?
Avatar billede zvansen Nybegynder
10. september 2003 - 11:49 #4
windows 2000 selvf. ;)
Avatar billede -42- Nybegynder
10. september 2003 - 12:35 #5
Matrox er klart de bedste på det område.
Avatar billede -42- Nybegynder
10. september 2003 - 12:37 #6
Matrox fungere perfekt sålænge du ikke bruger det til spil. jeg bruger det både hjemme og på arbjdet.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2003 - 13:10 #7
Pas på med kort med SiS chipsæt, de virker kun hvis du i BIOS sætter PCI kortet til at være primært kort. Ikke det store problem, men alligevel.
Avatar billede zvansen Nybegynder
10. september 2003 - 13:12 #8
selvom jeg nu køber, lad os sige et matrox kort, er det vel stadig muligt kun at benytte den ene skærm til spil?? uden at skulle ind på nogle indstillinger eller pille den ekstra skærm af?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2003 - 13:24 #9
Ja.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2003 - 13:33 #10
jeg bruger ekstraskærmen til de flydende værktøjer i Adobe Photoshop, Indesign og Illustrator, men til spil er det ikke godt.
Man kan indstille det så et skærmbillede fylder begge skærme ud (spanning), så man får en form for Widescreen.

Jeg kan også finde på at placere stifinder i skærm 2, mens browderen og Outlook er åbnet på Skærm 1.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2003 - 13:35 #11
hjælp i et program kan også placeres på skærm 2, så kan man bedre afprøve hjælpen på programmet der er åbnet på skærm 1, ja mulighederne er mange.
Avatar billede zvansen Nybegynder
10. september 2003 - 13:41 #12
okay, jeg ville nemlig have mine værktøjer i PS osv på den ene ja.. men et kan man bare igennem windows så?

og til spil kan jeg vel bare bruge mit G3 jo ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2003 - 16:00 #13
yep, det kan du.
Skulle der blive problemer med et spil så kan du deaktivere Skærm 2, og det er hurtigt gjort.
Avatar billede zvansen Nybegynder
28. november 2003 - 09:03 #14
undskyld den lange ventetid..

jeg deler pointene.. håber det er ok.. tak for hjælpen!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2003 - 09:20 #15
husk at acceptere et eller flere svar, før lukkes spm. ikke.
Avatar billede zvansen Nybegynder
14. april 2004 - 13:22 #16
sådan . ... point  givet ud efter . . .. .. lang tid ^^
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2004 - 15:03 #17
takker for pointene..