Avatar billede bha140795 Nybegynder
10. september 2003 - 10:49 Der er 6 kommentarer

Opstart af Word 97 med genvej

Jeg vil gerne lave en genvej der starter Word 97 op ud fra en anden skabelon end normal.dot. Jeg bruger følgende syntaks:

"C:\Programmer\Microsoft Office\Office\WINWORD.EXE" /t"p:\word\skabelon\shl-møde.dot"

Mit problem er, at jeg ikke får udført de kommandoer der står i Document_new i skabelonen, eksempelvis visning af en formular. Kan man ikke det? Jeg kan se, at den ellers godt nok bruger skabelonen.
Avatar billede rvm Nybegynder
10. september 2003 - 12:39 #1
Du kan ikke bruge Document_New i en opstartsfil, da Word ikke er rigtigt oppe at køre endnu.

Brug i stedet Sub AutoExec() i et almindeligt modul i din skabelon. Den køres når Word startes op.
Avatar billede bha140795 Nybegynder
10. september 2003 - 12:46 #2
Jeg kan ikke få det til at virke. Det virker fint når skabelonen vælges med Filer Ny, men ikke når den kaldes fra en genvej som ovenstående.
Avatar billede rvm Nybegynder
10. september 2003 - 12:59 #3
Har du prøvet med AutoExec ?
Avatar billede bha140795 Nybegynder
10. september 2003 - 13:03 #4
ja - jeg har prøvet at lave følgende:

sub Autoexec()
frmSHL.show
End sub

Jeg har ligeledes prøvet at lav en makro kaldet Autoexec. Dette hjælper heller ikke.
Avatar billede rvm Nybegynder
10. september 2003 - 15:45 #5
Jeg er lidt i tvivl om, hvad du egentligt forsøger på *S* Normal.dot er jo altid åben, når Word er åben. Kan du ikke bare lave en genvej til skabelonen, der starter Word (0g hvor der ligger en AutoExec i Normal.dot)?
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2003 - 19:18 #6
we have an open question here bha.... http://www.eksperten.dk/spm/389359