Avatar billede mastercrypt Nybegynder
23. december 2000 - 17:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Warftpd

Jeg har lige installeret den seneste version af Warftp Deamon hentet fra http://www.jgaa.com/downloadpage.htm

Og jeg sidder på en Cybercity DSL med en Cisco Router, nu har jeg det problem at Warftpd kun finder min interne IP som er 10.0.0.4 men ikke den reele IP og derfor kan folk ikek logge på serveren! hvad gør jeg?? er det noget med opsætningen af routeren eller hvad?

Jeg har trawlet hele Cybercitys side igenenm men kan ikek finde noget hjælp derude og det skulle der ellers være ifølge den Cybercity medarbejder jeg tale med i telefonen!
Vær rar at svare hurtigst muligt!
Avatar billede razor Nybegynder
23. december 2000 - 18:25 #1
min warftpd kører også kun med det interne ip, men det virker fint! - Har du sat routeren til at smide trafik på port 20 og 21 over på 10.0.0.4 ?
Avatar billede mastercrypt Nybegynder
23. december 2000 - 19:32 #2
Hvordan gør man det??
Og hvordan sætter man warftpdf op til at andre folk kan logge på den der ip?
Avatar billede razor Nybegynder
23. december 2000 - 19:39 #3
prøv at sætte serveren op på 10.0.0.2
Avatar billede snowball Novice
23. december 2000 - 19:49 #4
mastercrypt:

Log på din router enten via Hyperterminalen eller Telnet (husk og enable den også!) og skriv følgende:

set nat entry add 10.0.0.4 20 0.0.0.0 20 tcp
set nat entry add 10.0.0.4 21 0.0.0.0 21 tcp

write
reboot

Routeren videresender nu alt trafik på port 21 videre til 10.0.0.4. Hvis din FTP server kører på en anden port, så skriver du bare en anden port end port 21 men port 20 skal ALTID mappes til til FTP serveren !!!

Du kan med fordel også kigge lidt på denne side: http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/

Snowball
Avatar billede mastercrypt Nybegynder
24. december 2000 - 00:31 #5
Tusind tak for hjælpen Snowball
Avatar billede snowball Novice
24. december 2000 - 00:53 #6
Det var så lidt !

Glade dejlige jul ;)

Snowball