Avatar billede eksperten Nybegynder
05. september 1999 - 17:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Det som kontrolprogram til regedit ikke kan

Hjesa.

Jeg har problemer med nogle vxd filer, mm. når min win98 starter op.
Windows hjælp siger at der er noget som kontrolprogrammet ikke kan klare, men der står ikke hvad man så gør!
Jeg mener at det er en dos kommando der kan genoprette den slags ??

Tusind tak for hjælpen.

mvh. Troels
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. september 1999 - 19:04 #1
Er der ikke noget med "Fix(et-eller-andet-jeg-ikke-kan-huske)" med til win98 ?
Under 95... tjaa.. finder fejlen manuelt, retter den, eller geninstallerer!
Avatar billede one Nybegynder
05. september 1999 - 21:14 #2
ekspereten>>

kan du ikke lige uddybe dit spørgsmål lidt mere så vi helt præcist kan få afvide hvad det er en dosk kommando kan osv

Andreas
Avatar billede dj Nybegynder
05. september 1999 - 21:19 #3
Det skyldes højst sandsynligt at disse filer tilhørte et program der er blevet afinstalleret, men bare ikke ordentligt da afinstallationsprogrammerne har det med at glemme at fjerne visse ting fra din registreringsdatabase, såsom henvisninger til VXD filer der nu er slettet. Dette resulterer i at windows brokker sig under opstarten, da den ikke kan finde disse vxd filer der henvises til.

Løsning: Under opstart noter navnene på vxd filerne windows brokker sig over, søg din harddisk igennem efter disse vsdfiler, hvis de ikke bliver fundet på din harddisk er fejlen typisk den som jeg har beskerevet ovenover og så skal du gå ind i registreringsdatabasen og søge efter hver af disse vxdfiler, når der dukker noget op så slet den værdi. Hvis VXDFilerne findes på din harddisk er det ikke ovenstående der er fejlen og så kan det være en fejl i disse VXDfiler her er eneste løsning at geninstallere programmet som vxdfilerne er kædet til (typisk Windows).

Håber dette ihvertifald kunne hjælpe dig lidt videre :)

- DJ
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 00:09 #4
dos-mode: c:\>scanreg /autofix