Avatar billede klingeling Nybegynder
10. september 2003 - 07:48 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Duer ikke med switch

hej venner !
jeg har lige fået tele2adsl. Og med det følger et speed stream 5100 modem. Det virker fint når jeg sætter det direkte i min pc.
en vil jeg ha det gennem en switch så mit netværk også køre vil den ikke. Min switch er en idimax, som ellers bare virker perfekt.
Er det fordi der ikke er en router på det ikke rigtig vil eller .......................... ?
håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:15 #1
Du kan kun kommme på med 1 pc, medmindre du har flere ip, hvis du bruger switch
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:17 #2
Du kan også vælge at bruge den ene computer til at dele internettet med.
Avatar billede jpv Nybegynder
10. september 2003 - 08:19 #3
En router vil nok være svaret for dig. Så kan du nøjes med en IP adresse ud aftil og have dit privat netværk på indersiden, med alle de pc du ønsker.
Avatar billede klingeling Nybegynder
10. september 2003 - 08:21 #4
jo, men kan jeg nu være sikke på denne switch virker med mit speedstream ? Så jeg bare skal bruge en router der ikke har indbygget switch
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:29 #5
Kan du da ikke komme på internettet med den ene pc når du bruger switchen ???
Avatar billede klingeling Nybegynder
10. september 2003 - 08:31 #6
nej den vil ikke
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:33 #7
Det er nok nogle indstillinger der ikke er korekte så.
Men uanset hvad så vil det virke hvis du køber en router
Avatar billede klingeling Nybegynder
10. september 2003 - 08:35 #8
jamen kan man da stille på en switch. Hvad skal man så bruge for en router ?
Avatar billede jpv Nybegynder
10. september 2003 - 08:37 #9
Routeren må gerne have indbygget switch
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:39 #10
Nej men det er sikkert fordi din internetforbindelse ikke er aktiveret til din pågældende MAC-adresse. Med USB virker det bare. Jeg går ud fra dit modem også fra Ethernet. Hvis du sætter det til med ethernetkabel skal det aktiveres (Spørg din forhandeler).

Det er næsten lige meget hvilken router du vælger.
Avatar billede jpv Nybegynder
10. september 2003 - 08:39 #11
Jeg har gode erfaring med topcom fra Bilka. Det har bare virket for mig.
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:42 #12
topcom har fået meget store ordre på netværksløsninger og er derfor meget billig med både kabelbaseret og trådløst
Avatar billede klingeling Nybegynder
10. september 2003 - 08:42 #13
det er ok med de svar......men hvem skal så ha dem ? Kan de deles på en måde ?
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:44 #14
Jeg fordeler altid mine point efter hvem der har givet bedst svar, men det bestemmer du jo selv
Avatar billede jpv Nybegynder
10. september 2003 - 08:45 #15
Du trykker bare på advanceret når cars10 har givet et svar
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:45 #16
Det har jeg jo allerede :D
Avatar billede klingeling Nybegynder
10. september 2003 - 08:47 #17
takker til jer begge to. Og ha en go dag
Avatar billede jpv Nybegynder
10. september 2003 - 08:48 #18
Det er jo lige det med øjene:-) undskyld. og en god dag til jer
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:48 #19
Takker for point og det må du også
Avatar billede jpv Nybegynder
10. september 2003 - 08:50 #20
Til cars10 har du erfaring med trådløs netværk, angående hvorlangt de kan række?
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 08:58 #21
jpv det er nok bedst at oprette et nyt spørgsmål omkring dette. Jeg har dog set nogle der kan række 100m til en overkommelig pris, men den reele rækkevide er jo kortere. Jeg er ikke selv trådløs, så jeg ved ikke hvad man kan forvente. Evt ta' et kig på Topcom det er billige for tiden.
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. september 2003 - 09:00 #22
*er=har
Avatar billede jpv Nybegynder
10. september 2003 - 09:02 #23
tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 09:43 #24
Tjaa.. for mig lyder det nu som om modemet er sat i den forkerte port i switchen, og der dermed ikke er forbindelse fra pc til modem'et overhovedet. Kan pc'en komme på ved at være direkte tilsluttet modemet, kan den også komme på ved at køre igennem en switch.

Så prøv en anden port i switchen, og check hvilken en af portene der er uplink.
Avatar billede klingeling Nybegynder
10. september 2003 - 09:52 #25
jamen det er den samme som jeg brugt til min gamle udbyder, vel ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 11:14 #26
Sorry, den kommentar forstod jeg ikke noget af.

Et speedstream 5100 modem er såvidt mig bekendt et eksternt modem, som tilsluttes et netkort i maskinen. Jeg kan ikke huske om kablet imellem modem og netkort er et krydset kabel, hvilket er grunden til at jeg ikke direkte skriver om kablet fra modem til switch skal i uplink porten eller ej.
Prøv både en alm. port og uplink porten, og prøv en genstart mellem hvert forsøg.

Men kablet fra netkortet i pc'en skal være et alm patch kabel, og skal sættes i en af de alm. porte i switchen.