Avatar billede pyromaniac Nybegynder
23. december 2000 - 16:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om Brændere

Jeg har fået at vide af en bekendt at han har læst i et PC blad at PC brændere ikke har godt af at læse \"Normale cd´ere. Han påstår at brænderen hurtigt vil tage skade. Jeg nægter simpekthen at tro ham med mindre i også mener det.

Avatar billede maniacdog Nybegynder
23. december 2000 - 16:48 #1
Det burde der overhovedet ikke være noget galt i.
Gør det selv og har nu haft den samme brænder i omkring 2 år.
Skiftede her fornylig pga. den var \"lidt\" for gammel :)

Så jeg mener abselut ikke det tager skade.
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
23. december 2000 - 16:51 #2
Jeg mener heller ikke at den tager skade. Men min ven siger at den tager SKADE - TAGE SKADE - Lydder voldsomt så jeg tror bare at han mener ringere. Så kan man jo bare rense laser hovedet
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
23. december 2000 - 16:52 #3
LUKKET
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. december 2000 - 16:52 #4
En brænders læsehoved er lidt tungere end et alm. læsehoved, så det eneste er vel at den slides pga arbejdet men ikke af at læse. Slides som et alm. læsehoved i enhver cd afspiller eller cd-rom o.a.
Så maniadoc har helt ret.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
23. december 2000 - 16:59 #5
hmm
sort?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. december 2000 - 17:26 #6
sorry, der skulle stå maniacdog.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
23. december 2000 - 19:09 #7
det var nu ik lige det :-)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. december 2000 - 00:17 #8
Ok, det jeg mente var at, et brænderlæsehoved er tungere end et almindeligt læsehoved, derved kan der opstå en større belastning på de bevægelige dele, man kan så risikere at det på lowclass modeller slides hurtigere en kvalitets hoved. Når der intet slid på selve læsehovedet, da det jo ikke rører ved noget kan det jo ikke slides, at det så en dag ikke virker mere er noget andet. At et cd læsehoved holder i 2 år er da ingen kunst, min brænder er 4 år og arbejder upåklageligt.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. december 2000 - 00:21 #9
hehe
det var nu bare det at han accepterede sit eget?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. december 2000 - 00:51 #10
ok