Avatar billede adrhdk Nybegynder
09. september 2003 - 23:54 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Logo ønskes omtegnet / redesignet. 400 kr til vinderen (del 2)

Hejsa,
Jeg skal have fikset et ganske forfærdeligt eksisterende logo så det bliver brugbart.

Farve, Mørkegrøn + transparent
Format:32*32; 48*48; 72*72 pixels.

Den eksisterende katastrofe befinder sig her www.hjelmslund.dk (Nederst til venstre). Den klodsede HE kombination...

Det skal benyttes på hjemmesiden, breve og visitkort, samt evt. som dekoration på elektronikkasser (ca 1*1cm logo), hvor tegne/prægnings mulighedder går finere detaljer umulige.

Da det eksisterende logo allerede er benyttet, skal det nye ikke være alt for afvigende, men bare gøres lettere, anderledes, lidt hi-tech agtig.

Skal bruges 14. september :-)

Lad kreativiteten udfolde og udholde sig, og på forhånd tak for indsatsen,

Adrian Hjelmslund

PS. Denne tråd er en folow-up til tidlige spørgsmål, hvor jeg dummede mig med "accepter svar". Original spørgsmål / del 1 er her: http://exp.dk/spm/399043
Avatar billede tt-dk Nybegynder
09. september 2003 - 23:59 #1
så må jeg lige minde om igen.....

http://www.websolutions.dk/he/forslag.jpg
Avatar billede cygnet Praktikant
10. september 2003 - 01:14 #2
Avatar billede armena Nybegynder
10. september 2003 - 02:07 #3
prøver senere :)
Men har du ikke fået svar på den anden spm ?
Avatar billede armena Nybegynder
10. september 2003 - 03:02 #4
Avatar billede armena Nybegynder
10. september 2003 - 03:15 #5
tror det er nok for iaften.. Lad mig høre hvad du synes om dem jeg har lavet, og ellers kan jeg lave andre :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. september 2003 - 13:08 #6
Det var dog 'pudsigt', så slående en lighed med idé, opsætning af tekst osv, der er mellem disse to forslag:

http://www.larsholmgaard.dk/hjelmslund/
http://www.alawork.dk/he/he.html

Jeg foreslår at næste gang, der er en design 'dyst', så bliver der sat en deadline, som folk skal overholde præcist. Alle forslag skal afleveres og publiceres herinde, på klokkeslet. På den måde får personen, der har oprettet spørgsmålet, de mest originale og varierede forslag, da ingen har kunnet ride videre på andres påfund og arbejde med tanker bag logoet.

Det er såmænd ikke for at punke dig personligt armena, det er mere selve princippet i det. Jeg mener det er et bedre slutprodukt, der kommer i sidste ende - både for designeren og for kunden.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2003 - 13:38 #7
Øhh, jeg tror da der er sat en deadline til d. 16. dennes for denne opgave ... at folk poster forslag 'for tidligt' er nok svært at 'styre'.

For nogle vil det være en fordel, at der er noget at bygge videre på, for andre en ulempe. Men essensen må være, hvad der er bedst for opgavestiller ...

Man kan jo bare lade være med at deltage, hvis man mener, at forholdene er 'uhensigtsmæssige'.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. september 2003 - 13:41 #8
Ja, præcis Tony.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. september 2003 - 14:50 #9
holmgaard4 >> :-)

***
Her er mit forslag: http://carstenfrank.bohr.pil.dk/he/index.php

Som holmsgaard er inde på, så mener jeg også, at bogstavet 'e' bør fremhæves. E'et giver andre associationer - ud over den indlysende i elektronik / electronics. Der er f.eks. også Ehandel og eCommerce.

Jeg har forsøgt at arbejde lidt med de organiske og komplementære farver rød / grøn. De er individuelt kontrastrige i deres farveudtryk, som den elektroniske verden med dens 1 og 0 for strøm / ingen strøm, men ved at udtone den grønne i overgangen dannes der en ny kontrast. Kontrasten mellem den elektroniske verden med dens regelrette normer og ’naturens mangfoldighed’.

Endelig foreligger der jo også et krav om gengivelighed på andre medier og så må farvevalgene nødvendigvis indskrænkes. Derudover bør detalieringsgraden nødvendigvis også nedsættes, når vi f.eks. er helt nede i 16 X 16 pixels og maks. oppe på 72 X 72.

Jeg har forsøgt at holde linierne stramme med rette vinkler. Dels fordi jeg antager at kundegruppen for det meste udgøres af mænd og dels for at holde fast i ’strømmetaforen’ med dens to poler, men jeg har holdt fast i kontrasten ved at vælge en blød og rund font til de to bogstaver.

Let the dialog float … :-)
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
10. september 2003 - 16:22 #10
Jeg vil godt forsøge med noget. kommer snart...
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
10. september 2003 - 16:45 #11
du har ikke acceptert nogen vel????..
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
10. september 2003 - 16:50 #12
Her er det så. Jeg har brugt meget mørke farver. Hvis du vil have jeg skal ændre noget så sig vare til. Det er så i 72 X 72. Hvis du kan lide den kan jeg lave den i alle mål.  Her er linket

http://www.itu.dk/people/srpil/logo/
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
10. september 2003 - 17:11 #13
Det er selvfølgelig det 4 logo/banner Det lille der hvor der står HE
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
10. september 2003 - 17:35 #14
Nu er det så nummer fem. hvis du lige scroler en gang ned kan du se det. Det er rimeligt lille.(som du bad om)
Avatar billede nufan_us Nybegynder
10. september 2003 - 21:15 #15
jeg har, i modsætning til nogle af de andre, ikke set på E'et som værende noget andet end det, som det står for, nemlig Electronics..

men mit bud kan ses her:  http://nufan.frac.dk/HE.jpg

Og jeg kan kontaktes på ICQ: 106633767
Avatar billede adrhdk Nybegynder
10. september 2003 - 23:19 #16
-> tt-dk
For kompliceret og falder lidt uden for hvad jeg havde i tankerne.
Kan rigtig godt lide stregkoderne, og vender muligvis tilbage vedr. den ide, da jeg måske kan bruge det som grafisk element andetsteds.

-> cygnet
Sjov ide, og kan udføres i lille udgave, men har stadig tunghedden som det eksisterende logo havde.

-> armena
Havde accepteret svar i tidlige tråd ved et uheld :-}
Den øverste af de 3 er lige hvad jeg har i tankerne.
- Den er simpel i stilen og kan laves i praksis.
- Kan bruges både med og uden skygge => Mulighed for en simpel og en web version.
- Er en fornyelse af eksisterende logo, men er dog ikke så fremmed at det virker helt anderledes.

Hvordan vil det se ud hvis e'et er rykket lidt ned?
Hvordan vil det se ud uden skygge?
Hvordan vil det se ud hvit T har kraftig streg, men uden udfyldning?

-> holmgaard4
Heh-hehh...Ja, du har sat normen for efterfølgende logoer :-)
Jeg underlader at blande mig i moralske overvejelser om det rigtige i at lade sig inspirere af andres arbejder, og vælger en meget egoistisk indfaldsvinkel nu.
Da jeg rigtig godt kunne lide dit udgangspunk i første logo, er det ganske heldigt for mig (igen, min egoistiske indfaldsvinkel), at andre lader sig inspirere fra dit :-)

->tony_breindal
Sidste forår tog jeg et lille kursus i grafisk design, men som du kan se på mit eget "arbejde" var det et forgæves forsøg. Anyway, ville bare nævne at da jeg læste dit indlæg, var det som at høre min lærer fortælle under briefingen :-)))
Var faktisk rigtigt interessant at læse dine tanker bag logo designet.
Tror faktisk at det er dit jeg synes er aller flottest, men til gengæld kommer jeg straks til at tænke....køkkenudstyr! Don't ask!!! Det er simpelthen bare en association jeg får.
Kanon flot og stilfuldt (Måske derfor jeg tænker køkkenudstyr???) men passer simpelthen ikke bare til mine tanker.

-> mystery2003
Har ikke accepteret nogle. Endelig deadline er 16 sept som jeg vil overholde, dels for at få alle ideer med, og dels af respekt for dem som gør en indsats
Dit forslag er for meget "billede" og for lidt streg.

-> nufan_us
Som mystery, for meget bollede og for lidt streg.

Summa sumarum
- Breindals var den jeg synes er flottest, men passer ikke i stilen
- Armenas (den øverste / kantede) er den mest passende indtil videre.
- Holmgård er den bedste inspirationskilde :-)

Flere flotte ideer vedr selve min website som jeg sikkert også vender tilbage til senere, men indtil oktober er jeg stresset helt op i et hjørne, og kan kun tænke logo + mit egentlige arbejde, så websites og andet venter lidt.

Tak for indsatsen indtil videre
Venlig hilsen
Adrian
Avatar billede adrhdk Nybegynder
10. september 2003 - 23:23 #17
Det er sgu pinligt!

>-> nufan_us
>Som mystery, for meget bollede og for lidt streg.

Der skulle selvfølgelig stå "for meget BILLEDE" :-/

Beklager koncentrationsbristen / alternativ tankebane :-}
Avatar billede armena Nybegynder
11. september 2003 - 00:22 #18
adrhdk> Dvs. at du godt kan lide nummer 1 ?

Hvis ja, så kan jeg da sagtens lige rette og lave et par flere eksempel med den samme billede (nummer1)

Btw. jeg kan kontaktes på icq: 160919299 eller msn: gn_gn_gn@hotmail.com

MVH.
Armen L.A.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. september 2003 - 14:04 #19
Adrian, tak for dine venlige kommentare!

Jeg skal se om der ligger andet 'udstyr' i 'køkkenskufferne' - måske en eLektronisk 'smørekniv'. På den anden side kunne jeg jo også lige kikke ude i værkstedet, måske der ligger noget inspirerende 'haveudstyr'. Der er jo trods alt stadig et par dage til deadline ...

Et (køkken)logo-alternativ: http://carstenfrank.bohr.pil.dk/he/index01.php

’Breindal Kitchen tools Inc.’ :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 14:06 #20
Ja, det må jeg også sige adrhdk - det er virkelig en god kritik du har givet. Meget positiv og meget rart at høre! Tak for det.
Avatar billede adrhdk Nybegynder
11. september 2003 - 22:53 #21
-> Breindal
Ha-ha...det gjorde indtryk på dig med køkkenudstyret, hva' ;-)
Kan også virkelig godt lide V.2.0 af logoet, men stadig alt for langt hvad jeg har i tankerne.
Bare nysgerrig, men...laver du normalt ting til boligbranchen? Dit forslag er nemlig meget anderledes end hvad man normalt ser indenfor teknik branchen. Borset fra dine ord mindede mig om min lærer, ville hun have kunnet lave samme stil i logo tror jeg.

-> Holmgård
Tak. Er dels udfra et egoistisk motiv igen :-) da jo mere jeg kan præcisere hvad der er genialt, ok, ikke helt godt, desto større chance for at folk rammer noget jeg ønsker.
Borset fra det egoistiske, synes jeg også at det er utroligt spændende at se forskellighedden af hvad folk kommer op med, og samtidig selv finde ud af hvilke detaljer der er udslagsgivende.
Sidst, men ikke mindst, skylder jeg også folk der gør en indsats, at vise dem den respekt at fortælle hvorfor jeg mener som jeg gør.

Har tænkt meget over hvad der var galt med mit eget udgangspunkt, og er helt sikker på at det der hvirkelig rykkede, var skiftet fra "E" til "e". Dermed forsvandt kantet og klodsethedden som der deprimerede mig ved mit eget.

Tror desuden at det der gør at Breindals minder mig om køkken/boligudstyr er det lille "h", der gør det hele lidt rundere.

Og grunden til at jeg faldt for Armenas var givetvis kombinationen af det alternative "H" med det runde "e". Blanding af "hi-tech" med noget blødt :-))

Har iøvrigt besluttet at lukke konkurrencen ved midnat idag, da jeg har bestemt mig 99% sikkert for Armenas nu, så der er ingen grund til at udskyde mere. Så har fold stadig et sidste forsøg trods alt.

Tak for indsatsen, og forudenselve logoet, har jeg også fået en del inspiration til fremtiden, og et par gode kontakter ud af det.

Mvh
Adrian

PS. Breindal, hvis jeg nogensinde skal lave stole eller borde, skal du lave logoet :-)  (Køkkenudstyr er for farligt til mig)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 23:01 #22
Det er helt i orden Adrian. Som jeg sagde i den første tråd, så har jeg simpelthen ikke haft tid til at lave en anden version af logoet til dig, jeg sidder begravet i opgaver lige nu (betalte, vel at mærke!).

Held og lykke med det hele - du kender min adresse... ;-)
Avatar billede adrhdk Nybegynder
12. september 2003 - 00:12 #23
Ok...klokken er slået midnat og askepot er færdig for idag :o)

Først et tak for indsatsen til alle.

Holmgård, du er heldigere end jeg er. Jeg har også så meget arbejde at det er ved at kvæle mig, men desværre ubetalt, i hvertfald intil videre.

Og nu, ta-daaa...dagens vinder er.....Armena!
Et stort tillykke til ham for pengene, og et stort tillykke til mig for logoet + ideer og kontakter til senere brug.

Tak for denne gang, godnat, og sov godt.

Venlig hilsen
Adrian
Avatar billede armena Nybegynder
12. september 2003 - 00:42 #24
Takker :-)
Jeg er glad for du kunne bruge det, men også fordi jeg vandt :)

Igen tak! Og sov godt alle sammen.

MVH.
ArmenA
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. september 2003 - 08:57 #25
Først og fremmest tillykke til armena for 'Job well done!'. Dernæst tillykke til Adrian som nu har fået sig et fint og veludført nyt logo ... :-)

***
Adrian, at du lukkede 'konkurrencen' allerede nu var en lille overraskelse, men pyt - bare du har fået det, du skal bruge :)

Der er så ingen grund for mig til at gøre den her færdig, men du skal da lige se hvad 'boligeksperten' så havde i tankerne: http://carstenfrank.bohr.pil.dk/he/index03.php

Nej, jeg laver ikke design til boligbranchen :-) - Faktisk holder jeg mest af at arbejde med billedmetafore og mere fyldige designs end den minimalistiske stil jeg har forsøgt at overholde i mine to forslag til dig.

Som eksempel på et design der arbejder meget med billedmetafore kan jeg nævne den her, som jeg har lavet til et Århusiansk rengøringsfirma: www.draps.dk. Som du kan se arbejder jeg med topbaren som et dekorativt element der skal reflektere overskriften og i de små billeder nederst på siden, forsøger jeg at arbejde med humoren og refleksioner over de enkelte billeders indhold og deres relationer til overskriften. Dog ikke på forsiden, hvor det lille billedes opgave er at bibringe ro og signalere omsorg overfor målgruppens interiør.

Som eksempel på et design der bestemt ikke er minimalistisk kan jeg nævne den her: www.sommerhus-til-leje.dk, hvor opgaven var at opstille nogle designmæssige rammer hvori et massivt dokumentarisk billedmateriale skulle præsenteres således at koblingen til sol, strand og natur blev bibeholdt. Om det er lykkedes?, tjaa det er jo altid op til betragteren, men besøgstallet er steget med en faktor 10 efter at siden fik en overhaling, så noget må jo være gjort rigtigt … Nåh ja, jvf. kunden er udlejningen steget endnu mere og det er vel det vigtigste … ;-)

Du siger bare til, hvis din siden en dag skal have en overhaling – Held & Lykke derude!