Avatar billede stefs Nybegynder
09. september 2003 - 23:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win 98 klienter bliver locked out

Jeg har et problem med at mine win 98 klienter (kun win 98 klienterne ikke win 200 el. XP klienter) ind imellem bliver locked out, uden kendt grund.

Kører win2000 server og win98se klienter, begge top opdateret SW patches.

Win 98 bliver af en grund smidt af og når de så forsøger at logge på igen, er deres user konto locked og i event loggen står der, at der er de er locked out pga forkert passwd. Lockingen sker på flere maskine med uden nogen rød tråd i hvad der sker på maskinerne, og er blevet værer på det seneste.
En af win98 maskinerne står og logger og derfor ikke rørt af menneskerhænder ret meget, men den falder af efter 2 timer, 1 dag, 1 uge eller 1½ uge - intet mønster, heller ikke i tid.

Nogle som har nogle forslag til havd problemet kan være, eller forslag til hvad man skal kigge efter - jeg har prøver en del, men intet har hjulpet pt.

/Steffen
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2003 - 15:36 #1
Har du installeret wins-ellers gør det.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2003 - 16:03 #2
Og du skal se på din dns om den står til dynamic update for zonen
Avatar billede stefs Nybegynder
14. september 2003 - 16:04 #3
WINs er installeret og kører på serveren. Jeg kan da lige checke at den kører korrekt også på klienterne.
Avatar billede stefs Nybegynder
17. september 2003 - 22:02 #4
Wins ser ud til at være installeret og konfigureret korrect på både server og client.
Avatar billede stefs Nybegynder
23. september 2003 - 21:11 #5
Omkonfiguration af wins klarede sagen, tak.
Avatar billede stefs Nybegynder
23. september 2003 - 21:12 #6
dannyboyd - Du kan få pointene, hvis du vil have dem.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. september 2003 - 17:15 #7
ok så opret lige et poin spm. til mig tak
Avatar billede serverservice Praktikant
25. september 2003 - 18:54 #8
Burde jeg ikke have de 60 point ?
Avatar billede stefs Nybegynder
30. november 2003 - 11:50 #9
Du skal så lave et svar og ikke en kommentar.

Sorry for den sene reply.