Avatar billede cdc Novice
09. september 2003 - 22:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nyt /cdc design i grunge stil

Har gang i et nyt design til min profil på eksperten.dk.
Den gamle side er: http://hjem.get2net.dk/arntsen/exp/

Har så gang i noget nyt, med nogle idéer som jeg lige vil teste af.
Først og fremmest vil jeg sige at de af jer der ikke har isdn/adsl er siden lidt tung, da jeg endnu ikke har optimeret sidens grafik.

Stilen på siden er "grunge" stil og den skal virke lidt rodet, sådan er vel en grafikker oppe i hoved :o)

Vil her bare vide om det er for rodet....Det er kun det øverste menupunkt der virker, hvis I kan finde den ! :o)

Link til siden: http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/the_new_me/

All grafik er ikke som det skal være, da dette kun er en test, og nogle elementer er delvist lånt....
Avatar billede squ Nybegynder
09. september 2003 - 22:38 #1
Hmm... delvist lånt?????

http://www.24-7media.de
http://www.designchapel.com/

Jeg synes at man som grafiker at man skal lave alt grafik selv og tildels også kun bruge billeder som man selv har taget... ellers er det vel spørgsmålet om man kan kalde sig grafiker?
Avatar billede cdc Novice
09. september 2003 - 22:44 #2
Med delvist lån er det to stilarter som blandes, har ikke prøvet at lave grunge stil før som jeg prøver mig frem med, men får ikke tingene til at hænge sammen når man skal blande disse stilarter.

Jeg ville jo aldrig lægge siden ind her som den er nu, da det tydelig kan ses af alle at det er lånt fra forskellige sider.

Det jeg er ude efter er om grunge stilen bliver for rodet............og sammen med den anden stil bliver et stilbreak som ikke hører sammen.

/cdc
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. september 2003 - 22:53 #3
(1) Er vild med designet! Det udtrykker virkelig modernitet

(2) Tror du skal passe lidt på med at du ikke lader biledet af kvinden få alt for megen opmærksomhed, som jeg egentlig synes at den har nu.

(3) Der er en god blanding af forskellige farver, men fordi der ikke er nogen der er vildt kraftige  og fordi de er så godt sat sammen synes jeg kun at det er en god ting.

(4) Nogle af teksterne kan godt være lidt svære at læse. Synes det er iorden at du har forskellige fonte, men synes at du har lidt for mange. Synes du skal bruge 2-3 stykker. Den ene er fonten "velkommen og first nation" og så har du 1-2 almindelige fonte, og her tror jeg du har 6-7 stykker nu.

(5) Der er scrollbare i 1280*1024, men den har ikke rigtig nogen funktion, det er meget minimalt hvor lidt den kan bevæges.
Avatar billede cdc Novice
09. september 2003 - 23:03 #4
Størrelsen bliver mindre, billedet af damen bliver udskiftet med mig selv, bare i samme type grafik.....og det er her den driller.
det med fonten, ja jeg har brugt 5 forskellige.....men det er den idé jeg har set man har brugt i grunge stilen, jo mere ridet jo bedre.

Meningen er at den skal fylde det mæste af siden med grafik når jeg engang bliver færdig....og til dig squ med egen grafik, men jeg er usikker på at det bliver for rodet at blande de to stilarter sammen.

Farverne i toppen er jeg selv glad for og mener jeg har ramt riktig og så gik jeg i stå, da jeg havde idéen med at blande disse stilarter.
derfor er der ikke lavet så meget mere, og ville i den forbindelse høre eksperterne om det kan lade sig øre uden at det bliver for rodet, det er der jeg har strandet

/cdc
Avatar billede cdc Novice
09. september 2003 - 23:06 #5
squ er du der ?
Avatar billede cdc Novice
10. september 2003 - 00:18 #6
det var ikke mange meninger, så arbejder jeg bare vider med tanken
Avatar billede squ Nybegynder
10. september 2003 - 01:20 #7
... gik lige i sten over fjerneren!!!
Avatar billede squ Nybegynder
10. september 2003 - 01:27 #8
kan godt se hvad du mener med det bliver for rodet, m det "grungede" pixelgrafik vs. det rene vektor!!!
Hva m bare at holde det i det "støjede"?? (som jeg også selv er helt vild med!!)
Synes også at top-grafikken fylder lidt for meget i kompositionen.. i forhold til farve-nuancerne på knapperne (brændte farve m meget kontrast vs pastel-farver)
....og igen pas på med for meget brug af forskellige fonte!!
Avatar billede cdc Novice
10. september 2003 - 08:58 #9
Avatar billede cdc Novice
10. september 2003 - 08:59 #10
squ den sidste var til dig: http://www.eksperten.dk/spm/399165
Avatar billede squ Nybegynder
10. september 2003 - 14:08 #11
Cool!.... vend lige tilbage når du er kommet videre m sitet!!
Avatar billede squ Nybegynder
10. september 2003 - 14:25 #12
øhh... er ret ny her.. hvordan faen henter man point?? klikker man sig ikke bare ind på det??
Avatar billede cdc Novice
10. september 2003 - 14:38 #13
klik på linket ovenover: http://www.eksperten.dk/spm/399165
Avatar billede squ Nybegynder
10. september 2003 - 14:58 #14
Når jeg har klikket på linket du skrev, burde j så ikke have fået points... den registrere det bare ikke i mit point-regnskab?!?!? Ellers også er det bare mig der er spasser....hæ..
Avatar billede cdc Novice
10. september 2003 - 15:14 #15
du skal også lægge et svar der inde