Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 22:11 Der er 13 kommentarer

Winamp Playlist

Hejsa. Jeg her en række playlists der bliver streamet fra mine venners severe som jeg tilbyder via min hjemmeside. Jeg ville derfor jerne kunne skrive hvilken sang der bliver spillet i øjeblikket i de forskellige streams (*.pls) Men jeg har ingen ide om hvordan det gøres.
Husk det er ikke lokale streams. Jeg har set folk herinde snakker om det kan lade sig gøre. Men jeg har ikke kunne finde en kode på hvordan det gøres.
Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 22:12 #1
Hvis det ikke kræver særligt meget mere ville det da helelr ikke gøre noget at man kunne se hvor mange der hørte de forskellige kanaler... men det tror jeg måske er lidt mere tricky.. jeg ved det ikke..... :-)
Avatar billede medions Nybegynder
09. september 2003 - 22:22 #2
Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 22:28 #3
Hmm ikke helt.. jeg har hørt folk snakke om noget script man kan sende pls filen igennem i ASP så den læser det info der er i filen og skriver det ud... lige some man kan få skrevet sit ID3 tag ud via ASP.. men jeg ved ikke hvordan man gør det...
Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 22:30 #4
Hvis man foreksempel ser på shoutcast.com kan man jo se eksterne server's playlister.. og hvad de spiller nu..
Avatar billede medions Nybegynder
09. september 2003 - 22:35 #5
Well, hvis der findes en funktion i WinAmp som kan gøre at man kan sende playlisten til en server, så burden det jo sendes i et format som kan tolkes på den ene eller den anden måde!

//>Rune
Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 22:38 #6
Man kan jo streame .pls filer... og dem "burde" man jo kunne aflæse npr winamp kan det ;) "Alt er muligt"
Avatar billede medions Nybegynder
09. september 2003 - 22:40 #7
Hvis du kan streame .pls filerne så er det jo kun et spørgsmål om du kan få lov til det på serveren!

Hvis du streamer det så er det jo bare at ligge den på en hvis sti og så ellers referere til den med FSO!

//>Rune
Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 22:44 #8
jo.. men jeg ved ikke hvordan jeg skal aflæse pls filerne.. jeg aner ikke hvordan de er bygget op..
Avatar billede medions Nybegynder
09. september 2003 - 22:46 #9
Prøv engang at streame en og så send outputtet her på eksperten, så kan vi prøve at se hvad vi kan finde ud af..!

//>Rune
Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 23:04 #10
udtag af en pls stream... dette er toppen af filen.. den forsætter bare med ASCII tegn længere ned...

ICY 200 OK icy-notice1:
This stream requires Winamp
icy-notice2: SHOUTcast Distributed Network Audio Server/SolarisSparc v1.9.2
icy-name: D I G I T A L L Y - I M P O R T E D - European Trance, Techno, Hi-NRG... we can't define it! icy-genre: Trance Techno Dance icy-url: http://www.di.fm icy-pub: 1 icy-metaint: 0 icy-br: 128 icy-irc: #shoutcast icy-icq: 0 icy-aim: N/A ‡ƒTJîø*"Öm ·œC§ªß®ºõO½YË× PÑ0G]W(5ñÝGÇQñÄXšŸŠŽ+â4¦6ó¬3áò0wQkÔ˜}΄|ñÏYH;¼ Ž‰ÆåY séÿëöÕm¹#D©pØ6Ž!!TVR L¾{g`“’F®£fêižÁP”vÿøêlæF ýXör1óäYÿÏ&|ÖÍÔz®êÂey•Ì¼ÁÈÖ«Ûp ¾GIfb†ñ‚ó\|´žø‘Œ1»s=¤PGÜBi•Ý©ûþ)¯Ýõ£ºwúô u2wj‚Â-^·R×½óK-a©d½náhÚÕÿŠQõØÛ\tÔÕØ׶®šqyÃÙÓë|Y2«Wÿ†"<YÜ7;9O;€ÓÉÊ](<¿9w ”í5¸V-YËDUò‹ºÿû’`°ZÛË(CjEeËz%†Zqm,¡ ¡ží¤Å‰p$ªtïWO¢þé§éñÀF&Q% 2Ø(°<¾Åž}%
Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 23:06 #11
man skulle jo tro at navnet på sangen var icy-name.. men dette er ikke tilfældet... der står et navn foran "D I G I T A L L Y - I M P O R T E D - European Trance, Techno, Hi-NRG... we can't define it! " inde i winamp..
Avatar billede medions Nybegynder
09. september 2003 - 23:08 #12
Den er jo nem nok...

Du deler strengen op hvor der står

icy-name: og så henter alt hvad der står der indtil du når icy-genre: og så næste, så har du hvad du skal bruge!

//>Rune
Avatar billede freecodes Nybegynder
09. september 2003 - 23:14 #13
problemet er jo at selve "headeren" på filen ikke ændre sig.. det er jo dynamisk den skriver hvilken sang den spiller.. derfor tror jeg ikke titlen på sangen står i headeren.. med nede i selve koden... gemt på en eller anden måde... headeren ændre sig jo ikke... den forbliver den samme.. det er det der er det smarte ved streams.. den skal ikke reloades for at skifte nummer...