Avatar billede j_rukov Nybegynder
09. september 2003 - 18:13 Der er 2 kommentarer

PC vil ikke starte uden XP cd-rom

Hej

Jeg har købt en ny computer og startede med at installere win 2000 på den, men ca. hver 3-4 gang man tændte for den ville den ikke starte, man kunne høre blæseren køre men der skete ikke mere. Jeg prøvede så en anden udgave af win 2000 og samme problem opstod. Så sendte jeg den til reperation, hvor de installerede win XP, og sagde der ikke var nogen problemer, men spørgsmålet er hvor mange gange de har startet den.
Jeg har nu selv installeret XP, og den gør det samme. Bortset fra at nu er det næsten hver anden gang den skal bruge cd-rommen for at starte op. Det skal tilføjes at alle win udgaverne har været brændte cd-rommer, men de har virket uden problemer på andre computere.
Det er en cd-rom brænder, der sidder i computeren, hvis det måske har nogen betydning. Problemet er at jeg pt. ikke kan sende den tilbage til reparation, da deres argument var at der måske var fejl på de brændte cd-rommer, hvilket jeg ikke tror da de ellers virker fint.
Kan det være cd-rom brænderen, som skaber problemer, evt. er i stykker? Er der nogen der har oplevet lignende problem?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 18:15 #1
prøv med original CD'en - for den har du vel...
Avatar billede j_rukov Nybegynder
23. november 2003 - 15:02 #2
k