Avatar billede friost Nybegynder
09. september 2003 - 14:22 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Bærbar-mærker

Jeg skal ud og købe en ny bærbar pc. Den skal ha følgende krav:
P4
512 mb ram
Brænder
dvd
LAN
trådløst netkort
et OS (hvilket der er bedst 98, 2000 el. XP, på en skole med 98 som OS. Men jeg vil helst være fri for 98.)
USB
lydkort

noget i den stil!!!

Hvad for et mærke skal jeg vælge, og hvilke skal jeg ikke vælge? Hvilket OS skal jeg vælge som kan køre i netværk med 98 problemfrit.
Avatar billede friost Nybegynder
09. september 2003 - 14:23 #1
Og den skal være på min 2,4 GHz
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 14:28 #2
http://www.google.com/search?q=site%3Aeksperten.dk+hvilken+b%E6rbar

Søg lidt selv på eksperten. Der er ufatteligt mange tråde om dette emne
Avatar billede molle2002 Nybegynder
09. september 2003 - 14:29 #3
Prøv Også www.midtdata.dk der er mange forskellige mærker indenfor en bærbar.. Så kan du se lidt på det...
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
09. september 2003 - 14:29 #4
De bedste bærbare computere til gode penge kan du få på alienwares hjemmeside: http://www.alienware.com/system_pages/area-51m.aspx

Jeg har svært ved at finde så gode bærbare nogen andre steder - til gengæld er det ikke superbilligt men fair nok nå du overvejer hvor sindssyge de maskiner er!

Hvad angår OS tror jeg, jeg ville vælge XP pro... det er en lækrere brugerflade og jeg kan ikke forestille mig at netværket ikke virker med 98 :P

Held og lykke! :)

/Christian
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
09. september 2003 - 14:30 #5
Hvis du vil have en der er lidt billigere men til gengæld også lidt langsommere så tjek http://www.noteman.dk :)
Avatar billede pnr Nybegynder
09. september 2003 - 14:35 #6
Jeg vil kraftigt anbefale dig at købe en IBM, jeg har selv prøvet flere forskellige maskiner og kan kun drage den konklusion at IBM er alle pengene værd! Du bør nok også overveje at vælge en Centrino processor da den giver en del fordele i en bærbar. Jeg ved at IBM lige nu køre nogle kampanger på R40 med centrino til ca 13000 ,-
Avatar billede rodehoved Nybegynder
09. september 2003 - 14:37 #7
JEg har altid syntes IBM laver dejlige lydløse og flotte bærbare. Du kan eventuelt kigge på om det skal være Centrino Processor (mere effektiv per clock cyclus). Jeg har handlet hos http://www.laptops.dk og er positivt overrasket
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
09. september 2003 - 15:44 #8
IBM er dyrt... Vega eller Alienware!