Avatar billede Skynet Mester
09. september 2003 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

formatere win98

Hej

Min PC er lidt er koks. Det er nogle systemfiler i win98 som ikke har det så godt. Derfor vil jeg slette win98 og så derefter geninstallere det. Jeg har prøvet at overskrive den gamle win, men det hjalp ikke.

Men det korte og det lange er, er der nogen som ved hvordan man formatere en harddisk?

Mvh Silas
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
09. september 2003 - 14:21 #1
skriv i dos promten:
format c:
Avatar billede halifax Nybegynder
09. september 2003 - 14:22 #2
Du booter op fra en Win98 bootdiskette. Når den er førdig står den i DOS ved prompten a:\>
her skriver du format c: (tryk Enter)

NB: Alt på din harddisk slettes. Lav først backup af alt du vil gemme.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. september 2003 - 18:20 #3
Du kan da lige prøve Start=>Kør SFC
Det genopretter dine systemfiler.
Avatar billede summer Mester
09. september 2003 - 21:39 #4
Du behøver ikke bootdiskette for at formatere, først når du skal installere windows igen. Du genstarter bare pc med Ctrl-tasten nede - vælger pkt.5 - skriver ud for promten format c: - taster enter - Skriv J hvis du vil formatere
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:20 #5
Luk venligst spm.!