Avatar billede hanne_hoffmann Nybegynder
09. september 2003 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget er egentlig 5%'s dækning i toner?

Til en given laser-patron af mærket "PHP C3909 X" anvendt i en HP LaserJet 8000/5si opgiver leverandøren at der i gennemsnit kan printes 17.100 A4-sider ved en dækning på 5%.

Hvor mange tegn er det egentlig (i en almindelig tekst fx et brev) kun skrevet i Times New Roman 12 punkt?
Avatar billede gertp Nybegynder
09. september 2003 - 14:01 #1
Avatar billede hanne_hoffmann Nybegynder
09. september 2003 - 15:18 #2
Linket er OK - men teksten er skrevet med Verdana 10 punkt. Det er altså en grotesk font hvorimod Times New Roman er en antikva - altså med seriffer. Ordinære groteske fonte har en større sværtnings-grad end fonte i antikva-familien ved samme punktstørrelse.

Jeg venter og ser om der kommer andre bud. Mvh.
Avatar billede hanne_hoffmann Nybegynder
24. februar 2004 - 11:00 #3
topsupplies.dk "bud" på de 5% er korrekt - altså 5% ligner et ganske almindeligt brev. Dette er konstateret efter en gennemgang af noget nær alt tilgængeligt materiale om emnet.
Avatar billede gertp Nybegynder
24. februar 2004 - 12:08 #4
ok...så er det vel lukketid?