Avatar billede jakopatico Nybegynder
09. september 2003 - 13:13 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Har en cpu med XP home edition - men ingen cd til at gen.inst

Problemet er at den forretning jeg har købt computeren I, ikke har givet mig "xp cden" med, så derfor er jeg lidt på den!! Kan man se en serial et sted på min maskine og så kontakte Microsoft og bede om en ny kopi, eller er løbet kørt :-( ?? (ved godt at det er et specielt problem)men skriv hvis i har nogle forslag...

Mvh Jakob
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 13:18 #1
Start>kontrolpanel og så system
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 13:20 #2
Du kommer jo nok til at skulle købe en ny :-)
Avatar billede arlet Juniormester
09. september 2003 - 13:20 #3
du finder din nøgle her og oplyser microsoft den : http://ccb056.zapto.org/files/viewxpkey.exe
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 13:21 #4
Hvis det er en OEM version af XP der var instaleret på din maskine, SKAL der være en label, fra Microsoft, et eller andet sted på maskinen. Når du har fundet den skulle det ikke være moget problem at få en ny CD.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
09. september 2003 - 13:22 #5
start- kør og skrive regedit
finde nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 13:24 #6
Start>kontrolpanel og så system. Hvorfor ikke bare det der her istedetfor at skulle via regedit
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
09. september 2003 - 13:25 #7
ird->
under regedit så står der mange andre oplysning hvis nu han skal ringe til Microsoft.
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 13:40 #8
Så som hvad
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. september 2003 - 15:04 #9
Hvis det er produktnøgle kan den findes i AIDA32:
http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r847.html
Avatar billede jakopatico Nybegynder
09. september 2003 - 21:56 #10
tak for hjælpen, virker nu...
Avatar billede arlet Juniormester
09. september 2003 - 21:59 #11
Takker for point *S*
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
10. september 2003 - 10:26 #12
takker..