Avatar billede zac Nybegynder
23. december 2000 - 00:05 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke sende e-mails under Win2000

Har to PCer i netværk til samme ADSL (via hub og router). Før begge Win98, alt OK.
Nu den ene med Win2000 - og på den PC kan man så kun modtage e-mails, ikke sende.
Fejlmeddelse: Meddelelsen kan ikke sendes, serveren afviste afsenderes e-mail-adresse...Svar fra Server: 553, fejlnr. 0x800CCC78. Ifølge Cybercitys support betyder det at afsenderadressen ikke accepteres.
Men post-konti opsætninger skulle være OK - er som før i Win98.
Forslag?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
23. december 2000 - 00:08 #1
Kørte du oxo med ADSL på win 98 ?????
Avatar billede a-torsten Nybegynder
23. december 2000 - 00:09 #2
Hva hedder dine postservere..???
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. december 2000 - 00:24 #3
Har du været her inde og se om der er noget der hænger sammen med dit problem?
Det ku´ jo være.
http://www.cybercity.dk/support/information/driftstatus/
Avatar billede nopper Praktikant
23. december 2000 - 07:17 #4
Problemet kunne være, at du sender post fra den forkerte konto.Dette kan være problemt, hvis man har flere udbydere.
F.eks du besvarer email modtaget fra udbyder A, men du har udbyder b som default modtager og afsender.
Avatar billede zac Nybegynder
23. december 2000 - 09:41 #5
Ikke et kontoproblem, ikke driftproblem hos Cybercity...
Selv hvis jeg kun har opsat een konto, den hos Cybercity, dvs. vip.cybercity.dk både som ud og ind server, vil den ikke sende...
Nu vil jeg prøve at undersøge, hvad oxo er for noget.
Avatar billede karstenh Nybegynder
04. januar 2001 - 00:12 #6
oxo betyder også :)
Check følgende felter i dit e-postprogram:
E-mailadresse og reply-adresse. Sidstnævnte ligger evt. under avanceret i kontoopsætningen.
Slet relpy-adressen, og genindskriv e-mailadressen *også selvom* den står korrekt.
Sidst sletter du alt i udbakken da de mails der ligger der indeholder den gamle, fejlagtige, afsender og/eller reply-adresse.
Og så skulle det virke.
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 10:56 #7
Problemmet er at hver ISP har deres egen smtp mail server, som er den der sender mails. Du skal ændre dette hver gang du skífter ISP, pga de kun vil sende mails for deres egne kunder.

Her er en lille liste:
Cybercity: vip.cybercity.dk
Teledk: pastmp.tele.dk
Get2net: smtp.get2net.dk

osv osv osv
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 14:21 #8
Hvilken ISP bruger du? Og hvad er dine indstilninger? (smtp og pop3 servere)
Avatar billede zac Nybegynder
05. januar 2001 - 14:48 #9
Ja, det gør jeg også...
I mellemtiden har jeg haft alt igang igen, men pludselig kan jeg så igen ikke sende fra nogle af min mail-koni, men godt fra andre - og udgående er sat ens og korrekt op.
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 14:57 #10
Jeg tror ikke du forstod mit spørgsmål: Hvilke servere bruger du, og hvilken ISP?
Avatar billede karstenh Nybegynder
05. januar 2001 - 22:37 #11
chris2k >> Hvis fejlkoden betyder hvad cybercity siger, betyder det at delen bag @\'et ikke er et gydligt domænenavn. Det betyder ikke at serveren generelt ikke vil acceptere post fra zac, men at den som sagt er utilfreds med afsenderadressen ( ikke zac\'s forbindelse ).
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 22:57 #12
Nej. fejlkoden betyder at cybercity kun vil sende mails for deres egne kunder ligesom alle andre isp\'er.
Avatar billede karstenh Nybegynder
06. januar 2001 - 21:14 #13
Jeg har arbejdet der, og jeg kan stadigvæk huske hvad de forskellige fejlbeskrivelser fylder.
Avatar billede karstenh Nybegynder
06. januar 2001 - 21:16 #14
Hvis det skulle betyde hvad du mener ville serveren sige Relaying denied.
Avatar billede zac Nybegynder
07. januar 2001 - 14:40 #15
Undskyld forsinkelsen...
Min ISP er Cybercity, ADSL-forbindelse til SMTP-udgående post.
Foreløbig har jeg også min gamle TeleDanmark mailkonto, men har ellers et par mailkonti knyttet til webhoteller.
Iøvrigt: På et tidspunkt virkede næsten det hele, men så gik der koks i halvdelen igen uden at jeg gjorde noget (så vidt jeg ved).
Mailkontoen hos Cybercity virker både send & hent.
TeleDanmark kontoen kan ikke sende, men hente.
Et af webhotellerne kan både sende & hente.
Et andet kan ikke sende, men hente.
Det er svært at se noget system i det. Webhotellerne er hos samme firma og med samme opsætning, og man kan hente fra dem, men altså kun sende fra den ene konto - og send går jo i alle tilfælde via Cybercity!
Avatar billede chris2k Nybegynder
07. januar 2001 - 14:49 #16
Du skal bruge vip.cybercity.dk som smtp mailserver på din teledanmark email konto.
Avatar billede zac Nybegynder
07. januar 2001 - 21:59 #17
Det gør jeg også - på alle mailkonti. Sorry, det er ikke det.
Avatar billede chris2k Nybegynder
07. januar 2001 - 22:31 #18
Så burde du nok ringe til teledanmark.
Avatar billede nighthawk Nybegynder
11. januar 2001 - 23:35 #19
Prøv at bruge tele danmarks mail server til at hente din post for tele dk konto´en, cybercity tillader sikkert ikke at du relay´er igennem dem !!
Avatar billede nighthawk Nybegynder
11. januar 2001 - 23:36 #20
ups sende ....
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. marts 2001 - 11:15 #21
Er det ved at være lukketid?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2001 - 21:26 #22
Min ADSL er fra Cybercity, så i \"konti/egenskaber/servere\" er udgående post (smtp) sat til vip.cybercity.dk - det er kun i indgående post (pop3) at dine mailadresser er forskellige - win2k sætter dem som 127.0.0.1 og det går fint på 3 maskiner.
Avatar billede zac Nybegynder
02. maj 2001 - 21:59 #23
Undskyld den har hængt lidt længe her - mit problem blev faktisk ikke løst selv om jeg prøvede forskellig at det I foreslog -
men så pludselig en dag gik det i orden, så vidt jeg husker efter at have slettet alle mailkonti og begyndt forfra.