Avatar billede brandy Nybegynder
09. september 2003 - 09:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse

Hej!
Jeg har et lille netværk hvor en bærbar pc er tilsluttet via et Access point. Det er et XNET AW-2000C.
Det har kørt perfekt i 2 måneder, men pludselig igår begynder den at miste forbindelsen og derpå finde den igen. Og det bliver den ved med.

Jeg har en mistanke om, at der er en anden Access point i min opgang et sted, for mens jeg prøvede at få det hele til at virke igen, kunne jeg se to forskellige trådløse netværk.

Er det muligt, at 2 forskellige Access Points kan forstyrre hinanden signaler så meget, at netværket bliver ubrugeligt? Jeg har desuden forsøgt at finde noget interface til mit AP, for evt. at ændre kanal eller frekvens, men jeg kan ikke finde noget...Det må da være muligt at konfigurere AP'et på en eller anden måde?

På forhånd tak!
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
09. september 2003 - 10:03 #1
Der kan nemt være en konflikt. Jeg kender ikke produktet, men de fleste AP jeg kender har et webinterface hvor du vil kunne ændre den benyttede kanal og dermed undgå konflikt.
Står der slet ikke noget i dokumentationen om portnummer eller andet der kan benyttes?
Avatar billede kenp Novice
09. september 2003 - 10:03 #2
ja det kan det godt!

find ip-adressen på dit accesspoint (kig i din manual) også skift SSID og kanal som du selv skriver så burde det kunne lade sig gøre
Avatar billede brandy Nybegynder
09. september 2003 - 10:18 #3
Problemet er at dokumentationen...er meget mangelfuld(!) Det vil sige der fulgte ingen manualer med, og på producentens hjemmeside (x-net.com.tw) er der ikke meget hjælp at hente. Men lad os nu sige at den har et web-interface, hvordan tilgår jeg så dette? Selvfølgelig på ip-adressen, men hvordan ved jeg hvilken ip ap'et har? Der er desuden en USB indgang i Access Point'en, som efter sigende skulle være til tests foretaget af producenten inden den bliver solgt...
Avatar billede brandy Nybegynder
09. september 2003 - 10:21 #4
Har muligvis fundet noget configurations software...jeg vender lige tilbage
Avatar billede brandy Nybegynder
09. september 2003 - 11:06 #5
Nu har jeg installeret softwaren som burde kunne finde AP. Meeen det kan det ikke, eller den finder den en gang imellem, men afbryder forbindelsen inden jeg når ind i selve konfigurationen...det er fanme underligt!
Avatar billede brandy Nybegynder
09. september 2003 - 12:50 #6
Jeg kan ikke få forbindelse via SNMP manageren...har i nogle forslag?
Avatar billede kenp Novice
09. september 2003 - 15:55 #7
find din nabo som også har en trådløs forbindelse og bed ham om at slukke det i 5 minutter mens du konfiguer dit ;) eller få ham til at skifte kanal og ssid!
Avatar billede kenp Novice
09. september 2003 - 15:58 #8
eller har du prøvet at slutte din computer til usb-porten på dit accesspoing også se om du kan komme igennem den vej!
Avatar billede brandy Nybegynder
11. september 2003 - 11:58 #9
Jeg har prøvet at finde naboen...desværre uden held. Tror ikke det er i min opgang og da jeg bor i Aalborg hvor der er en MASSE 5 etagers bygninger...ja så er det næsten umuligt at finde gutten...Men jeg har faktisk prøvet at tilgå den via USB - men jeg mangler et program til det. Har prøvet med nogle forskellige programmer fra ATMEL, men de kan ikke få forbindelse...kender du nogen programmer (USB-->AP) ?? Så må du meget gerne maile dem her til : andy@andys.dk
Avatar billede kenp Novice
11. september 2003 - 12:31 #10
jeg kan slet ikke finde nogle programmer sådan lige!

kan du ikke lgie smide nogle links så skal jeg kigge nærmere !(bla. til dit ap)
Avatar billede brandy Nybegynder
11. september 2003 - 12:46 #11
Avatar billede kenp Novice
12. september 2003 - 15:34 #12
jeg kan desværre heller ikke lige finde noget :( men kender du ikke nogen hvor du ville kunne tage det med hen til, hvor der ikke er wireless
Avatar billede brandy Nybegynder
12. september 2003 - 17:18 #13
Jo det bliver løsningen :-)
Takker for dine kommentarer...smid lige et svar så får du point :-)

MVH
Andy
Avatar billede kenp Novice
12. september 2003 - 17:21 #14
:)
Avatar billede brandy Nybegynder
12. september 2003 - 20:48 #15
Tak for hjælpen!