Avatar billede zubmit Nybegynder
09. september 2003 - 09:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FTP Adgang

Jeg skal oprette en FTP adgang på min computer (Windows 2000 Professional) Hvordan laver jeg det?

/Zubmit
Avatar billede jakethecake Nybegynder
09. september 2003 - 09:44 #1
Skal du bruge computeren med Windows 2000 som server eller klient?
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
09. september 2003 - 09:46 #2
Spørger du om hvordan du installerer en ftp-server eller hvordan du sætter din router op eller???
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 09:47 #3
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. september 2003 - 09:48 #4
Det er ikke så svært at installere en ftp server. Her er en kort vejledning. (Det tager kun ca. 5 min at installere en ftp server)
1. Hent BulletProof ftp server:
http://www.bpftpserver.com/postdown.php?header=download&download=now
2. Installer BulletProof ftp server
3. Opret en mappe I roden af dit c drev som du kalder ftproot
4. Åben BulletProof ftp server
5. Tyrk på menu knappen setup og vælg main og så general. Her er det eneste du skal udfylde navnet på serveren og luk så denne menu
6. Tryk så på setup og user accounts. Der kommer en besked op den skal du bare lukke.
7. Opret en bruger ved at højreklikke under user accounts og tryk på add. Som standard bare brug Test med koden Test. Dette gør det nemmere for alle hvis alle server har samme kode. Vi kan også bare oprette annonym access.
8. Højre klik på feltet under directories og tryk add. Tilføj den mappe du oprettede i roden af dit c-drev (ftproot). Mappen skal tilføjes med attributerne: Read, List, +subdirs. Når manppen bliver listet i directories skulle denne gerne være rød. Dette betyder at dette er home directory.
9. Tilføj dernæst alle de mapper du vil dele ved at højreklikke under directories og tyrk på add. Når du har tilføjet dem skal du højreklikke på dem og vælge create shortcut in home directory.
10. Vil du oprette en mappe som folk skal kunne uploade til så husk at tilføje den med rettighederne write, append og make!
11. Tryk så på Links & Messages i venstre side Her skal følgende 3 være markeret som de eneste:
Links to add to directories
Treat as Virtual Directories (Mounted into home directory)
Resolve windows shortcuts (.Ink files)
12. Luk så user accounts og aktiver serveren ved at trykke på lynet i venstre hjørne (lige under menuen server)

Du kan nu teste om din server virker og om de rigtige ting er delt ved at gå ind på den med en ftp browser. Når du aktiverer din ftp server, skriver den hvad din ip er. Det er denne ip du skal bruge for at connecte til serveren.
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. september 2003 - 09:49 #5
Og lige en ekstra ting ... hvis du vil have at man kan få adgang til din ftp via nettet skal du åbne for ftp porten i din rounter/firewall og forwarde den til din lokale ip!
Avatar billede zubmit Nybegynder
09. september 2003 - 12:24 #6
Ok Tak tblaser du for point...
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. september 2003 - 19:54 #7
Tak for point!