Avatar billede razmataz Nybegynder
22. december 2000 - 23:42 Der er 36 kommentarer og
7 løsninger

Spil med Riva TNT

Hej.

Jeg har lige fået Monkey Island 4, men det er jo lige sådan at jeg ikke kan spille det fordi win2k jo ikke lige kunne finde ud af at sætte mut 3D kort op.... hvad skal der til for at win2k kan køre spil som kræver OpenGL/Glide??
Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:45 #1
At dit grafikkort virker ordenligt og at win2000 understøtter spillet...
Avatar billede razmataz Nybegynder
22. december 2000 - 23:46 #2
er du dum?
Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:46 #3
Altså, du skal have en driver til dit grafikkort til win2000 og spillet skal kunne køre under win2000, men det burde MI 4 da også, da det er rimeligt nyt...
Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:47 #4
Undskyld, det var ikke ment som en ond kommentar, men der skal vidts ikke mere til at det virker, andet end win2000 understøtter det...
Avatar billede razmataz Nybegynder
22. december 2000 - 23:48 #5
rimeligt nyt?? Det udkom her hjemme for under en måned siden... og jeg har hentet de nyeste drivere til mit kort, samt installeret dirx 8.0 . men spillet siger bare \"no 3d hardware found\".
Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:49 #6
Det der er problemet er vel at dit 3d-kort ikke virker ordentligt under win2000? Eller hvad? Med mindre det er selve spillet der ikke virker under win2000
Avatar billede razmataz Nybegynder
22. december 2000 - 23:50 #7
ingen af mine 3d spil virker under win2k ...
Min kæreste har samme problem, og hun har et andet kort end mig.
Avatar billede driis Nybegynder
22. december 2000 - 23:50 #8
Download Detonator 3 driverne, som kan bruges med ethvert TNT kort, her:
http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html

(Du vælger selvfølgelig Win2K driverne på siden)

Installer dem, så er jeg 95% sikker på, at det kører.
Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:50 #9
Sorry, så er det nok noget med spillet.
Hvis det ikke står i faq\'en om hvilke 3d-kort der er understøttet i spillet, så ved jeg ikke lige p.t. havd der er galt...
Avatar billede razmataz Nybegynder
22. december 2000 - 23:51 #10
driis >> Tag et kig på www.reactorcritical.com ... der finder du noget der er lidt bedre... det er optimerede drivere!
Avatar billede razmataz Nybegynder
22. december 2000 - 23:52 #11
Det står i trouble shooting guiden at mit kort er understøttet... men det er jo også ALLE mine 3d spil der ikke vil
Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:54 #12
Så er det noget helt andet der er galt...
Med fare for at blive kaldt dum igen, har du prøvet med en geninstall/format? (ved godt det ikke er populært, gider heller ikke selv), men hvis det er alle spil der ikke gider, det nok et driver problem et sted eller andet software fejl...
Avatar billede razmataz Nybegynder
22. december 2000 - 23:56 #13
Jamen hvis det er software fejl... altså i win2k, ville det så være logisk at både min kæreste og jeg har den samme fejl?? Vi har ikke engang brugt samme installation. Og jeg har prøvet alle de gengse metoder med reinstall/opdater...
Avatar billede krusell Nybegynder
23. december 2000 - 00:00 #14
Jo, det lyder sgu meget skummelt.
Det lyder som et større problem. Kan du ikke komme med nogle flere info om makine/grafikkort, så hvis ikke det bliver løst i aften, kan andre sikker genkende problemet i morgen tidlig, hvis de har samme konfiguration...
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. december 2000 - 00:05 #15
hmm.... joeh... men jeg er faktisk ikke engang sikker på hvem der har lavet mit 3dkort... det er nemlig et ULTRA noname kort... men det er TNT :)
Maskinen er en asus p2b P2-400 128 mb ram, 33gb hd, awe64 lydkort, øøøh..... ja så er der vidst ikke mere relevant..
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. december 2000 - 00:09 #16
Hvis jeg kigger ind under dirx, så kan jeg heller ikke køre de tests der er med direct 3d med hardware acc.
Avatar billede krusell Nybegynder
23. december 2000 - 00:10 #17
Hvilket 3d-kort har du?
Og er du sikker på de drivere du har er win2000 drivere?
Ved godt at du har skrevet det, men det ligner jo grafikkort fejl på en eller anden måde...
Avatar billede krusell Nybegynder
23. december 2000 - 00:11 #18
sorry, så ikke den første kommentar...
Avatar billede krusell Nybegynder
23. december 2000 - 00:13 #19
Jeg kan ikke lige koncentrere mig mere i aften, har været på arb i 13 timer og ude og drikke bagefter, s tror jeg smutter i seng nu, eer sikkert ikke til megen hjælp alligevel nu, men der er sikkert nogen der kan hjælpe dig imorgen tidlig, ellers er jeg hjemme igen eftet 22.00 i morgen :-)
Sorry og godnat

krusell
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. december 2000 - 00:14 #20
Jeg er 100% sikker på det!!! Ellers har nvidia lavet lort i deres egen download side! :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. december 2000 - 00:24 #21
Hvilket bundkort har du? Hvis det er et med VIA chipset så prøv at installere den nyeste agp-driver!
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. december 2000 - 00:26 #22
det er ikke et via... asus kører vidst kun med intel chipsæt
Avatar billede krusell Nybegynder
23. december 2000 - 00:26 #23
Det er et asus p2b bundkort og damn glemte igen den skide agp-driver...
Avatar billede krusell Nybegynder
23. december 2000 - 00:27 #24
Nope asus kører også med via chipset, men det kan godt være det kun er til amd bunskort...
Avatar billede jalle Nybegynder
23. december 2000 - 00:28 #25
I hvilken forretning er kortet købt??? Det kan måske hjælpe lidt.
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. december 2000 - 00:29 #26
Tjaeh... en af dem på falkoner allé, men min kæreste har jo samme problem, og vi har hverken samme kort eller samme bundkort.
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. december 2000 - 00:33 #27
Windows 2000 er en videreudvikling af Windovs NT og ligeså striks med hensyn til at forbyde direkte adgang til hardwaren. Så du må forvente at mange spil (der jo ofte prøver at klemme lidt extra fart ud af maskinen ved at gå udenom de sikkerhedskontroller der et indbygget i styresystemet) ikke vil kunne køre i Windows 2000.
Det var derfor de var nødt til at lave WinME. Den er mindre striks og kan klare mange flere spil.

mvh JakobA
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. december 2000 - 00:39 #28
Jeg kører med win2k og jeg har aldrig nogensinde oplevet et spil der ikke vil køre... Jeg spiller Quake 3, Hitman og mange andre spil uden nogen problemer overhovedet! Razmataz du må være en uheldig mand, og det samme må din kæreste være!! Jeg forstår det ikke, der må være noget vi har overset...
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. december 2000 - 00:40 #29
JakobA >> Som jeg skrev tidligere drejer det sig om SAMTLIGE spil der kører 3D, og MI 4 Skriver at de direkte understøtter win 2k, så mon ikke den side er iorden?
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. december 2000 - 13:22 #30
Jeg fatter det heller ikke... det giver ikke nogen mening... hvorfor er det altid mig der kommer ud for ting som ingen kan svare på :)
Avatar billede lhandersen Nybegynder
23. december 2000 - 13:50 #31
Endnu en meget tilfreds win2k bruger.
Kører med TNT2 uden problemer, også 3D spil hvis
de understøtter win2k.
Eneste spil jeg har oplevet knas med er Colin
Mcrae Rally der ikke understøtter win2k.
Har via chipset på bundkortet.
Dette blot en kommentar.
Avatar billede krusell Nybegynder
23. december 2000 - 21:39 #32
Du m,å prøve at snakke med forhandler, da det jo ikke ka være rigtigt...
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. december 2000 - 22:08 #33
krusell >> Forhandler?? Kan man overhovedet købe tnt1 kort mere?
Jeg syntes bare at det er underligt at man kan køre spillene under win ME uden problemer men ikke i win 2k. Men hvordan opdaterer man sin AGP driver?? jeg syntes sku ikke lige at jeg kan se det nogle steder?!
Avatar billede krusell Nybegynder
24. december 2000 - 01:06 #34
Sorry, glemte lige hvpr gammelt det var :-)
Tror nu det er win2k og grafikkortet der ikke vil sammen....
Avatar billede funnel Nybegynder
26. december 2000 - 18:33 #35
Har haft samme problem med Win2K + TNT1 + Monkey Island 4. De opstod vist pga. betatestning af DirectX 8. Men en frisk install af Win2K + en final DirectX 8 og Nvidia v6.47 driver løste alle problemer.
Avatar billede razmataz Nybegynder
27. december 2000 - 13:17 #36
Jeg har lige en lille finurlig detalje at dele med jer!!... Jeg har fundet et 3d spil der kan køre... QUAKE!! Men det kan sku også altid køre!!
Jeg fatter ikke en skid.
Avatar billede funnel Nybegynder
27. december 2000 - 13:37 #37
Det er nu slet ikke spor underligt, Quake3 bruger OpenGL og er uafhængig af hvor f*cked din DirectX installation er.
Prøv Unreal Tournament med OpenGL i stedet for D3D, der vil du sikkert opleve det samme !
Hvis du vil ha\' løst dit problem, så gør som jeg foreslår i min første kommentar.
Avatar billede rasmusa Nybegynder
27. december 2000 - 13:41 #38
Jeg har læst et sted at direct x 8 ikke under støttes af TNT så det er måske det der er problemet
Avatar billede jwc Nybegynder
30. december 2000 - 08:04 #39
Hej
Win 2000 kender dit TNT grafik kort, men installere ikke 3d driver osv.
Download nyeste driver til Win2000 på http://www.reactorcritical.com/download.shtml
Se under TNT/TNT2
Vælg  TNT/GeForce Reference Windows 2000-driver, version 7.17
      W2k-717-2.zip (2.16M) - 8 November, 2000
Download denne i et bibliotek f.eks. c:\\driver

Kontroller på dit kort hvilken model dette er, hvis dette ikke fremgår at egneskaber for kort..

Sådan installer du:
Egenskaber for skærm
Indstillinger
Avanceret
Kort
Egenskaber
Driver
Opdater driver
Viser liste over ...
Næste
Har diskette
Gennemse (Vælg den mappe du Unzippede i. f.eks. c:\\driver)
Vælg nv4_disp.inf
Vælg model/kort fra listen
Næste
Og så bare der ud af.

VH
Jan

Ps. Samme sted finder du også: DirectX 8 for Windows 2000
directx-w2k-8.0-english.zip (6.94M) - 10 November, 2000

Avatar billede razmataz Nybegynder
30. december 2000 - 21:13 #40
JWC >> Som du kan se længere oppe, så kender jeg allerede til til reactorcritical... jeg har allerede prøvet at hente lige nøjagtigt den driver du snakker om, og jeg ved også godt hvordan man installerer den... men det virker altså ikke!!
Avatar billede krusell Nybegynder
30. december 2000 - 21:16 #41
Virker kortet i andre maskiner?
Med og uden win2k
Avatar billede jwc Nybegynder
31. december 2000 - 07:37 #42
Det var nu heller ikke for at fornærme din intilligens, men jeg havde samme problem og jeg fandt driverne der. Men jeg kan godt se at flere har forslået det samme. Har du prøvet med flere af de forskellige driver muligheder? (Bare en tanke da du skrev at du ikke hviste, hvilket kort det nøjagtigt var)
Avatar billede razmataz Nybegynder
08. januar 2001 - 23:42 #43
Nå... jeg har fundet en løsning... men selv om det ikke lige var den jeg ledte efter, så blev det den jeg valgte... nu har jeg installeret win98 se i stedet... og det kører som det skal.... forbandet være Bill Gates.

Jeg har givet jer et par point for ulejligheden.

<-^RaZ^-.