Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
09. september 2003 - 01:26 Der er 15 kommentarer

SMS/SMSC Udbydere gode/dårlige

Hi
Er der nogen der kan berette om deres erfaringer med udbydere af SMS services. Jeg har hørt om TGE og UnWire, nogen der har gode/dårlige erfaringer med disse eller andre udbydere?
Avatar billede giang Nybegynder
09. september 2003 - 12:16 #1
Har gode erfaringer med SMS A/S, og benytter bl.a. deres mobil services på www.abcmobil.dk
Avatar billede ronni112 Nybegynder
09. september 2003 - 23:08 #2
Tjoooh
Jeg bruger selv TGE. Jeg er godt tilfredse med dem. Dog mangler de stadig en basal ting. En funktion der gør man kan se optjente beløb...
Men ellers er de meget gode...
Er det ikke noget med at SMS a/s tager 3500 kroner i start? Som de altså modregner i det beløb man tjener?
Avatar billede giang Nybegynder
09. september 2003 - 23:16 #3
Jo SMS A/S tager oprettelsesgebyr, men deres produkt er også godt. Jeg er i hvert fald godt tilfreds med de services der kører på www.abcmobil.dk
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
10. september 2003 - 00:39 #4
den service jeg skal bruge er ren forward
Avatar billede ronni112 Nybegynder
10. september 2003 - 15:38 #5
Hvad mener du med forward???
Vil du have SMStjenester på din hjemmeside og tjene penge på det???
Eller hvad er det du vil???
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
10. september 2003 - 16:24 #6
jep, sms'erne skal ind til min server, så svare jeg udfra min database og returnere med et svar
Avatar billede ronni112 Nybegynder
10. september 2003 - 22:40 #7
Uha...
Det er meget svært at lave billingcodes OSV...
Ved at TGE har noget pushcenteragtigt, hvor du kan udsende betalings SMS, men er ikke sikker på hvordan det fungere...
Billingvcodes er meget indviklet. Jeg mener jeg har en guide et eller andet sted med alle billingcodes koder OSV...
Men selve det at lave systemet selv er svært...
Først skal du oprette en database som kan modtage og validere SMSindhold. F.eks skal brugeren selv SMS´e til dig og acceptere at modtage overtakseret SMS...
Så skal du have et script der udsender SMS samt billingcode. Der er meget arbejde forude... En løsning er at benytte sig at deres nuværende system, hvor de opdatere OSV. Eks på www.plindstrup.dk > Mobil...
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
10. september 2003 - 23:18 #8
egentlig ville jeg bare høre om folk havde gode dårlige erfaringer med de forskellige udbydere, jeg bruger i øjeblikket tge, men er ikke særlig tilfreds med deres service/forretnings metoder.

UnWire har jeg snakket med, men de sendte mig aldrig nogen kontrakt eller anden info selv om jeg har bedt 2-3 gange om det. Derfor er jeg lidt bange for at skifte til UnWire hvis den service som de har budt mig fortsætter når jeg bliver kunde.

btw, jeg har allerede lavet den forward service, og der er ingen ben i det så længe det er ren tekst ;)
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 01:54 #9
Hmm hvad går din forward service ud på???
For hvis det er overtakserede SMS´er så har jeg en guide du kan få!
Jeg er enig i at GE ikke altig lever op til det man forventer, men jeg kan fortælle dig at de snart kommer med noget som du godt vil være en del af. Har snakket med dem. Men hvad det er holder jeg tæt til kroppen.
Så behold dem ihvertfald året ud og se om de ikk har ændret sig en smule til den tid...
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 10:58 #10
GE = TGE
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
11. september 2003 - 12:02 #11
tag et kig på www.memoweb.dk
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 16:43 #12
Det ser da ekstremt spændende ud du...
Og du har bare styr på billingcodes OSV... Cool
Men hvis det kører som det skal med TGE så ka du lisso godt beholde dem :)
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
11. september 2003 - 17:07 #13
>>Men hvis det kører som det skal med TGE så ka du lisso godt beholde dem :)
ja, men det er jo det, det ikke gør.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 20:41 #14
Aaaaah
Så er SMS a/s helt klart dem du skal have fat i...
Jeg tror også de er bedst at udvikle nye koncepter sammen med, da de ikke bare er til pjank og pjat...
Unwire er vist også ok, men har ingen erfaringer med dem
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
09. december 2004 - 19:04 #15
Kan du lige forklare mig de TGE kode... Jeg har lidt probs med at forstå systemet.