Avatar billede toms Nybegynder
22. december 2000 - 22:17 Der er 12 kommentarer

Infrarød og Nokia 6210

Jeg forsøger at forbinde min olivetti ECHOS P100E sammen med min nyindkøbte Nokia 6210.
Jeg mener at have fundet ud af at det godt kan lade sig gøre. Jeg har læst lidt i de andre besvarelser, men der lidt mange fremmedord.
Er der nogle der kan forklare FRA BUNDEN hvad jeg gør?

Jeg har intet ikon på proceslinien, og kan ikke finde \"INDFRARØD\" i \"KONTROLPANELET\"
Jeg har \"DISABLET\" min ir port i \"SETUP MENU\"
Er det \"microsoft infrared support versio 2.0 setup files jeg mangler?
Avatar billede driis Nybegynder
22. december 2000 - 22:25 #1
\'Jeg har \"DISABLET\" min ir port i \"SETUP MENU\"\'

Denne skal du sætte til enabled, før du kan få noget til at virke.
(disabled = deaktiveret ; enabled = aktiveret)
Avatar billede driis Nybegynder
22. december 2000 - 22:42 #2
Har du prøvet at sætte porten til enabled og se, hvad der sker? Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke kender meget til IR kommunikation, men jeg vil alligvel mene, at den skal være enabled.

Jeg har en lille mistanke om, at det brudstykke du har sendt mig fra manualen skal læses som, at IR porten skal disables, hvis man ønsker at benytte det sekundære PCMCIA slot, da disse deler IRQ.
Avatar billede toms Nybegynder
22. december 2000 - 22:50 #3
Det kan jeg også godt tro men porten var enabled inden jeg slog den fra, så det har ikke haft nogen virkning, spørgsmålet er bare hvad det skal stå på når man har fået skidtet sat op.
Avatar billede doeleman Nybegynder
22. december 2000 - 23:10 #4
Jeg forsøgte forleden med min Noia 8210 og en win98-maskine.

- ENABLE din infrarøde port
- Hold telefonen med det infrarøde område op foran porten
  (afstand 20-30 centimeter)

Windows skulle nu gerne begynde dialogen \"Der er fundet ny hardware\", hvorefter du blot følger installationsguiden.
Avatar billede toms Nybegynder
22. december 2000 - 23:20 #5
Jeg har prøvet men jeg prøver lige igen...dur det er der selvfølgelig points...tak for nu!!!
Avatar billede toms Nybegynder
22. december 2000 - 23:36 #6
Der sker ikke en pind...hvad med \"microsoft infrared support versio 2.0 setup files\" som jeg spurgte om..kan det ikke være dem jeg mangler og til \"doeleman\" hvilken windows version bruger du 95 el. 98 el. 00?
Avatar billede bo.morville Nybegynder
22. december 2000 - 23:39 #7
Hvilket styresystem bruger du? Jeg mener i øvrigt også at du skal din irport i setup menu.

Win98 skulle automatisk finde din 6210.

Win2000 Kræver en virtuel comport.

WindME kræver også at du enabler en virtuel comport.

Win95 burde også selv finde din 6210. Kræver måske lidt pudsle arbejder, men jeg tror det ikke.

Prøv engang at tage et kik på
http://forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_6_2,00.html

Der er vejledninger til installation til stort set alle styresystemer. Ellers meld lige tilbage med hvilket styresystem du bruger så skal jeg lave en vejledning (jeg har efterhånden prøvet det nogle gange)
Avatar billede toms Nybegynder
22. december 2000 - 23:50 #8
Du lyder som den der kan hjælpe mig igennem dette.

Jeg bruger 98`

du skrev ikke hvad jeg skulle med min ir port
Avatar billede bo.morville Nybegynder
23. december 2000 - 00:02 #9
Ok - windows 98 er nok den letteste windows version at få til at køre med IRDA kommunikation...

Du starter med at enable din IR port i SETUP MENU.

Herefter lader du windows søge efter nyt hardware. (der er nemlig noget der tyder på at du ikke har installeret drivere til IR porten). Dette gøres fra kontrolpanelet.

Her skulle Windows så gerne finde en IRDA port og installere drivere til denne. Dette kræver at du er i besiddelse af en windows cd.

Herefter installerer du PC-suiten der fulgte med din 6210. Eller du kan aktivere infrarød komm. i 6210\'eren og smide den i nærheden af din comp.
Avatar billede toms Nybegynder
23. december 2000 - 00:07 #10
hvad skal min com port stå til...musen brugervel com 2
Avatar billede toms Nybegynder
23. december 2000 - 00:41 #11
Sorry gutter, jeg klarede den selv...der skulle først oprettes en port...jeg skrev jo at jeg ikke kunne finde ikonet for \"infrarød\"...MEN STOR TAK!!! FOR HJÆLPEN...og god jul til ALLE!!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2003 - 16:29 #12
Lukketid -

/victor-1