Avatar billede fear Nybegynder
22. december 2000 - 19:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ny cpu!!

da jeg er ude efter en ny cpu, vil jeg lige høre her på eksperten.

Jeg vil have AMD, men..

skal jeg købe athlon til slot A eller
athlon Thunderbird til socket A?

Hvad er den store forskel på de to cpu?

ps. jeg skal også have nyt bundkort, og det skal være ASUS.

Avatar billede dar Nybegynder
22. december 2000 - 20:36 #1
Det skal klart være thunderbird til socket A. Det har 2 fordele; Dels vil der ikke blive lavet flere procesore til slots og dels er thunderbird noget hurtigere end athlon.
Avatar billede krusnof Nybegynder
22. december 2000 - 20:38 #2
Asus er det bedste motherboard, og A7V ATX er et meget godt valg!!
Dertil skal du så have Thunderbird, som arbejdere meget hurtigere end en normal AMD. Bl.a. fordi Thunderbird har 37 mio. transistorer imod Athlon\'s 22 mio.
Socket A, synes jeg, er valget!!
Avatar billede numse-nissen Nybegynder
22. december 2000 - 21:22 #3
Som \"Dar\" og \"Krusnof\" siger er T-bird rigtig nok hurtigere end almindelig Athlon.

Derfor ville det selvfølgelig være mere beder med en T-bird.

Men hvad skal du bru´ge din nye CPU til? Hvis du bare skal spille en masse spil på den, er det ikke så vigtigt med en god processor. Et godt graffikkort er langt vigtigere.

Computerens hastighed afhænger langfra af rå clockfrekvens. Derfor skal du nok gøre op med dig selv, om du vil betale de ekstra penge for en hurtigere T-bird.

Venlig hilsen numse-nissen
Avatar billede teknik Juniormester
23. december 2000 - 00:46 #4
>>numse-nissen...
Det hedder altså ofre færre!!  penge for en hurtigere T-bird

Fra edbpriser:
Athlon 1000MHz    Slot A 3.545 kr.
Athlon Thunderbird 1000MHz    Socket A 1.949 kr.

Altså ingen tvivl om, at Socket A  med T-bird slår
Athlon \"classic\" med adskilige hestelængder...

Højere ydelse
Lavere pris
Bedre chancer for at være egnet til opgradering

3-0 til T-bird
At det så er smart at spare op t1l 1-300 Mhz på processoren, for at få ordentligt grafikkort, i stedet for - det er jeg 100% enig i.
Ikke meget ved at køre 1000Mhz, hvis grafikkortet \"lukker og slukker\" for mere ydelse , ved fx. 500Mhz...den slags systemer sælges der masser af p.t.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede dar Nybegynder
23. december 2000 - 15:51 #5
numse-nissen>> Hvad er du for en spasser? Selvfølgelig er det vigitgt med en god cpu ISÆR til spil. Og jo, han skal da også have skærmkort o.s.v. men hvorfor helvede skal han købe en Athlon?
Avatar billede cult Nybegynder
24. december 2000 - 11:58 #6
hvad med at købe en af AMDs nye Duron Processorer?
De koster (næsten) ingenting og er ret gode. Jeg skal selv opgradere til en Duron snart...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
04. januar 2001 - 07:59 #7
Hvad er dog det for et sprog. Du har da lort hvor vi andre har hjerne hvis du ikke kan finde på noget mere intelligent!

Jeg giver numse nissen ret her. En gammel PII er rigeligt til alle de fine nye spil, hvis du bare har et godt grafikkort.

Det er dig der er en spasser - et godt get... er du 12 år? Sådan var jeg også i din alder!!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
04. januar 2001 - 08:00 #8
det var til dar...
Avatar billede numse-nissen Nybegynder
04. januar 2001 - 08:29 #9
Dar>>

Nånå....godt ord igen. Kan du ikke modernisere dit sprog en smule. Hvis du ikke er eing med mig, kan du vel odt skrive det i et ordentligt sprog uden at støde nogen.

Og så vil jeg gerne spørge: Hvad trækker et spil? CPU eller Grafikkort.

Du kan sikkert nemt trække Quake 3 med dit 8 Mb onboard graffikkort.