Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 16:57 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

sort skærm

jeg har nu rodet i flere dage med en computer :> jeg ville prøve at sætte noget i BIOS til 133/133mhz den stod på 100/100mhz :/ når jeg tænder min computer nu er der bare sort skærm, jeg bruger denne side fordi jeg sys i ser seriøse ud og er hurtige med svar :) jeg vil gerne give 100 point fordi jeg har brugt 62 timer på at finde ud af det :<
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 17:01 #1
tag batteriet ud af bundkortet nogle minutter og sæt det i igen .. det burde reset bios setting til default.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 17:02 #2
den sorte skærm kommer typisk når man får lavet noget i bios som man ikke burde, og jeg har ihvertfald altid selv reddet den med at fjerne batteriet kort.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:03 #3
det virker ikke at tage batteriet ud :/
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 17:03 #4
strømmen skal selvfølgelig også være slået fra på maskinen.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 17:05 #5
ellers må du have en jumper eller andet hvor du kan reset din bios

kig evt i din dokumentation for dit bundkort.
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 17:06 #6
hvilken Ram type har du?? den indstilling du snakker om lyder som den der aktiverer PC 133 ram fra normalt PC 100, min skal stilles på samme måde for at køre PC 133, fortæl lidt mere om dit system, ram type, mainboard etc.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:06 #7
ingen af delene virker, strømmen er far og jumperen sker der heller intet ved :<
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 17:07 #8
siger den nogen lyde (bip) når du starter op.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:08 #9
nop :/
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 17:13 #10
ja så ved jeg ikke hvad du ellers kan gøre .. ingen lyd tyder på et motherboard problem men jeg kan ikke tro at det skulle være blevet skadet af den ændring.
hvis du kun har haft strøm/batteri fra i kort tid så prøv lidt længere tid.

test evt din ram/cpu i et andet system selvom de vist burde give en bios lyd fra sig hvis det er dem det er galt med.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:13 #11
og jeg har testet alle dele i en anden computer! de virker :> jeg har smidt 50 point oven i! plz hjælp mig, ka fanme ik passe det her, intet der virker :<<<
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:15 #12
jeg havde kun batteriet ude i 30 sekunder, men prøver lige i et kvarter ca.
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 17:18 #13
10 sec skulle kunne gøre det, men prøv lige at skriv mit tidligere spørgsmål,. så kan jeg måske hjælpe mere.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:21 #14
har brugt begge ram typer :) og har kørt med begge, jeg har et ASUS K7S5A bundkort en 800mhz CPU ASUS V3800 gfx kort :>
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 17:23 #15
prøv at fjerne den ene blok ram og genstart igen, hvis samme problem, sæt den i igen og prøv at tage den anden ud
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. september 2003 - 17:24 #16
man kan altså osse gøre det på det rigtige måde..at flytte en jumper..tit jp5 el. 4..Det står i den manual
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2003 - 17:25 #17
Prøv tat nøjes med kun en stang RAM i, og reset så dyret. Man kan ikke køre med både SDRAM og DDRRAM samtidig.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:25 #18
det hjalp ikke atge tage batteriet ud længere tid :/
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 17:25 #19
bartfreak > Kommentar: zooomah
08/09-2003 17:06:34    ingen af delene virker, strømmen er far og jumperen sker der heller intet ved :<

;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. september 2003 - 17:28 #20
hmm..hvis det er rammene du clocket..og det kan tage begge ville keg prøve den anden ram type..og be´til ??
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:29 #21
at skifte rammene virke heller ik har prøvet begge typer nu :/ i begge slotte
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:32 #22
os lidt underligt..... de ram der sad i da jeg ændrede det der i BIOS.... har jeg her i denne comp jeg er på nu, men den siger der kun er 256 i og den har registret begge ram blokke men de sku gerne være på 256 stk.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:33 #23
et billede far det jeg ændrede http://www.tweak.dk/test84/03.jpg <-- det var det gule feldt jeg satte til 133/133
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 17:34 #24
lyder som om den ene muligvis er brændt af, måske begge. Har du adgang til en anden klods og teste med?
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:36 #25
jeg bruge rammene nu (dem der sad i den anden da jeg ændrede)
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:37 #26
men har det der 100/100mhz --> 133/133 ikke noget med CPU'en at gøre? :)
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:42 #27
jeg giver 200 point !
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 17:43 #28
jeg prøver lige en relog og ser min bios, har den samme som dig, BRB :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. september 2003 - 17:44 #29
du er heldig hvis det kun er rammene der er brændt af..O/
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:45 #30
;<
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 17:48 #31
men rammene virker jo, bælseren kører og der er lys i en rød diode, og harddisken siger normale lyde :<
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 17:59 #32
ok her er mine tanker om sagen....mht bios instillingen og ud fra dit billede som ligner min Bios, ligner det at du har kørt processoren op til 133 overclockning, og pga for lidt køling har du måske brændt CPUen af, da du havde stillet den nye setting og startede computeren op, sagde den så en sjov lyd?? eller var alt normalt som en god dag hvor alt var idyl? jeg ville prøve at skrue CPUen af og se på printet/den lille chip på midten og se om den skulle være skiftet til en anden måske regnbue farve.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 18:05 #33
den er normal, og de rer masser af kølepasta på, og der er masser af køling :/og den sagde ingen lyd :<
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 18:12 #34
Grunden til at jeg satte den op på 133/133mhz var at jeg ville prøve min CPU i den fordi jeg ville teste om den var brændt af... men der kom intet billede, så satte jeg den i (som sad deri før jeg satte min i) og der var oxo sort billede :/
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 18:17 #35
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 18:20 #36
hmmm har du adgang til en anden skærm? prøv om er billede der, ellers prøv at skifte dit grafik kort med et andet (lyder til du har 2 comps kørende) :-)
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 18:38 #37
virke rik på en anden skærm, og heller ik med graffikort, men jeg har brugt mine ører nu :)) og kan høre den sige en gentagende lille bip lyd (hvert 5-6sek) en skrap lille lyd og den er rimelig kort :/ har i en ide nu?!
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2003 - 18:56 #38
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 19:04 #39
jeg har lige gennem kigget tidligere lignende problemer....og her er dine muligheder....
Prøv først at fjerne alle kort i den, undtagen CPU, grafik kort og ram. prøv opstart. hvis ikke duer med kun det og du siger dine ram, CPU og grafik kort virker er det dit Mainboard som er brændt af.
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 19:05 #40
hvis den starter op normalt, så prøv at sætte en del af gangen tilbage deri, og reboot hver gang, når den hænger sig har du fundet synderen.
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 19:19 #41
der er kun CPU graffikort og ram i :)
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 19:26 #42
og mit mainboard virker fint :) men jeg tror det er noget med det jeg ændrede i BIOS :>
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 19:28 #43
men hvorfor siger den mine ram blokke er 128mb pr. blok? før var de jo 256 pr. blok :/ det er pc133
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 19:35 #44
og jeg har lige fået af vide af ham jeg har købt computeren af, at jeg skla prøve at tage betteriet ud fra motherboarded til imorgen :> og jeg har bestillet en ny PCU hjem, jeg har på fornemmelsen, at det er den, eller at en større cpu kan køre det der 133/133, og dermed han jeg nedsætte det til 100/100 igen :p
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 20:01 #45
ser ik ud som om nogen der kan besvare mere på den nu :< så jeg må igang med at købe det hardware :>
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. september 2003 - 20:58 #46
selv 200 point kan ikke rede dine ram..sorry..O/
men synes du fik go´ og troværdig hjælp..
og at konklusion var rimelig ens..de er færdige de ram..
så gi´ point til dem du synes der hjalp dig..??
Avatar billede jeoparty Nybegynder
09. september 2003 - 18:58 #47
Ja det var ikke mange point man fik for at prøve at hjælpe dig, mener som Bartfreak at man godt kan smide lidt point rundt selvom du ikke fik en 100% svar på dit problem, folk har jo givet dig mange tips om hvad fejlen kunne være.