Avatar billede avalon116 Nybegynder
08. september 2003 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rapport baseret på krydstabel

Jeg skal lave en rapport baseret på en krydstabuleringsforesp. I rækkerne har jeg kategorier og i kollonnerne har jeg personer. Der kan komme flere personer til efterhånden.
Jeg vil vise resultatet af krydstab. i en rapport. Men den skal altid tage alle personer med. I design får jeg kun lov at vælge de konkrete personer, der optræder i krydstab'en lige nu.

Hvordan kan jeg sørge for at den tager alle de personer med som er på det aktuelle tidspunkt?
Avatar billede mugs Novice
08. september 2003 - 15:09 #1
En krydstabulering er groft sagt en forespørgsel, der viser personerne med een eller flere kategorier tilknyttet. Det vil jo så sige, at personer, der ikke har en kategori tilknyttet ikke vil komme med i forsspørgslen og dermed rapporten.

Evt. kan du lave en underrapport der viser personer uden kategori.
Avatar billede avalon116 Nybegynder
09. september 2003 - 09:05 #2
ok, kan jeg få personerne vist henad siden og ikke nedad?
Avatar billede mugs Novice
09. september 2003 - 17:40 #3
Det skulle der velæ ikke være noget til hinder for. Lav en  ny krydstab og byt om på rækker og kolonner.
Avatar billede avalon116 Nybegynder
10. september 2003 - 08:49 #4
jamen hvis jeg baserer det på krydstabellen kommer der jo kun de personer med, som der er data for på det tidspunkt jeg laver rapporten?
Avatar billede mugs Novice
10. september 2003 - 17:50 #5
Ja.
Avatar billede hittman Nybegynder
17. september 2003 - 23:05 #6
Jeg er ikke glad for tippet !
Prøv at nare systemet ved at sætte et blanktegn i postsættet for personerne.
Jeg ved jeg bliver myrdet - da tegnet kan være umuligt at finde bagefter når der kommer data til personerne ! (F.eks. kan tællefunktioner tælle forket mv.
Ellers må du leve med at de ikke kommer med).
Avatar billede avalon116 Nybegynder
19. september 2003 - 08:30 #7
det havde jeg også tænkt på at gøre, men det ændrer ikke ved at jeg skal oprette nye personer manuelt i rapporten, hvis der kommer nye personer til.