Avatar billede dex_dexter Nybegynder
22. december 2000 - 17:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

udendørs webcam

hej
jeg mangler et udendørs webcam til at sende billeder fra en lystbådhavn 10 gange i døgnet.

er der nogen der ved hvor man kan finde infos om sådanne cam´s og evt bestille

/dexter

-=hack the planet=-
Avatar billede floppydisc Nybegynder
22. december 2000 - 18:17 #1
Køb dog et billigt standard webcam og byg det ind i en osteklokke du finder bagerst i din mors køkkenskab. Så er skaden heller ikke så stor, hvis der skulle komme en eller anden langfingret person forbi...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
22. december 2000 - 19:02 #2
jeg leder sdåan set efter noget lidt mere prof.
men ellers en god ide
Avatar billede perj Nybegynder
23. december 2000 - 00:08 #3
Der findes et webcam der er sammenbygget med en GPS telefon. Det må kunne bruges, da jeg formoder du skal bruge det til overvågning. Fidusen er, at det kun kræver 12 Volt, og kan anbringes næsten hvorsomhelst. Jeg kan desværre ikke huske hvor man kan købe det, men kommer jeg i tanke om det, vender jeg tilbage. Prisen var dengang ca. 10.000,- . Gad forresten vide om ikke det er Sonofon, men prøv at kontakte dem.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. december 2000 - 00:16 #4
jeg leder sådan set efter et kamera hvor der kun går enten et netværksstik og strøm, eller strøm og usb.
da der står en server kun 25 m væk
Avatar billede dar Nybegynder
23. december 2000 - 16:04 #5
Du kan f.eks. købe et eller andet standart webcam og så bygge det ind i en af de professionelle overvågningskamerakabinetter de har på enten http://www.monacor.dk eller http://www.rs-components.dk Her kan du også få allemulige slags kabler med/uden stik, strømforsyninger og alt andet elektronik.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. december 2000 - 16:09 #6
men der findes ikke færdige webcam af den type jeg leder efter?!
Avatar billede dar Nybegynder
23. december 2000 - 16:20 #7
Hvad er det da du leder efter?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. december 2000 - 16:25 #8
jeg leder efter et udendørs webcam i en kasse der kun skal et netværks/usb stik og strøm til
Avatar billede dar Nybegynder
23. december 2000 - 16:29 #9
Men kan du da ikke selv sætte det sammen? Du skal jo bare investere i et, f.eks. logitec usb-webcam, en overvågningskamerakasse og noget kabel, og så er du flyvende. Det kan da ikke være så svært. Du kan jo altid skrive hvis der er noget du skal have hjælp til.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. december 2000 - 16:35 #10
ja ja
men jeg fiskede sådan set efter noget samlet som et overvågningscamera, som bare overførte billdeder til en server
Avatar billede dar Nybegynder
23. december 2000 - 16:50 #11
Du kan jo købe masser af overvågningskamerar men jeg tror bare ikke der er lavet så meget som et til pcer. De fleste er jo lavet med tv-udgang så de kan bruges til alle de der sære overvågnings-videosystemer. Men selvfølgelig; hvis du har en tv-indgang så er det jo intet problem. Ellers kan du jo blot købe et eller andet tv-kort og stoppe i pcen, og så benytte et eller andet normalt overvågningskamera.

Mit forslag er bare, kun hvis du ikke har en tv-indgang, at købe sådan en fyr her: http://www.monacor.de/produkte/Produkte/Details.cfm?aID=6240&UG=220052267 der koster kr 1195 og kan bestilles hos http://www.brinck.dk
Deri kunne du jo sætte et almindeligt webcam fra f.eks. logitech, hvilket du kan finde på http://www.ebdpriser.dk
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. december 2000 - 17:03 #12
ja det er jo nok det eneste at gøre så.
Avatar billede perj Nybegynder
11. januar 2001 - 13:28 #13
dex_dextar.

Nu kom jeg langt om længe i tanke om adressen:
http://www.se.axis.com/prod.htm

Måske kan du bruge det.