Avatar billede magnust Nybegynder
22. december 2000 - 17:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Photo CD (PCD)

Hvordan får jeg et billede fra en Photo-cd ind i Photoshop når jeg skal bruge det uden at der bliver ændret på farverne fra den originale PCD-fil?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. december 2000 - 18:49 #1
Du ka\' ikke undgå at den rettes til efter en eller anden ICC-profil, til gengæld vælger du så selv hvilket.
Hvorfor vil du ikke have den over i f.eks. AdobeRGB som nok er den bedste profil til normal arbejde.
Avatar billede magnust Nybegynder
22. december 2000 - 19:45 #2
AdobeRGB ville være fint, men hvilken source profil skal jeg vælge?
Under image-info kan jeg se følgende info:
Medium of original      : Color Reversal
Product type of original : 052/72 SPD 000
Scanner vendor          : Kodak 4220
Scanner Product          : Filmscanner 4050
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. december 2000 - 20:05 #3
Image-info følger med fra scanningen, og viser i dit tilfælde er billedet er scannet efter en dia-film - resten er tekniske oplysninger om hvilken scanner-type der er benyttet, og det er jo engentligt ligegyldigt for dig.
Du kan selvfølgelig åbne filerne uden profil, hvis du benytter et andet program til at åbne dem i, f.eks. hvis du bruger ACDsee, her kan du når du har åbnet dem gemme dem i enten JPG eller TIFF.
Avatar billede magnust Nybegynder
22. december 2000 - 20:54 #4
Tak for svaret \"fotograf\" & god jul:)