Avatar billede martinm Nybegynder
07. september 2003 - 22:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

dvd mm.

Hej,

Er der nogen der har nogle applikationer, som de kan anbefale til DVD ripning?

Kan man bare kopierer de filer, som en DVD består af over på sin HD og så senere ud på et DVD medie?
Avatar billede f-l-j Nybegynder
07. september 2003 - 22:53 #1
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 23:19 #2
Nej, det kan man ikke, da en DVD er krypteret med CSS, som er et system der er lavet til at forhindre kopiering. Og iflg. dansk lovgivning er det ikke lovligt at bryde denne kryptering, med henblik på at lave en kopi/backup. Så er bange for at du nok blir' nød til at lukke dette spørgsmål igen, da det ikke hører hjemme på Eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 23:22 #3
<klip>
Du må ikke:

Bryde en kopispærring med henblik på at fremstille en kopi af en musik-cd eller dvd-film.

</klip>

taget fra:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/
Avatar billede zykon Nybegynder
08. september 2003 - 00:04 #4
Som phatlasse skriver er det absolut ulovligt at "Bryde en kopispærring med henblik på at fremstille en kopi af en musik-cd eller dvd-film.", men hvis du imidlertid bare ønsker at rippe en af dine egne DVD'er over på computeren kan du evt. kigge på http://dvdripping.cjb.net/ eller selv søge på Google under titler som "DVD ripping" el. lignende.