Avatar billede jesperf Nybegynder
07. september 2003 - 20:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tegne "select box" over billede ved mousedown og mouserelease

Jeg har lidt svært ved at forklar hvad jeg ønsker, men nu prøver jeg!

Jeg har en dynamisk image component, hvor jeg kan croppe billeder online. Det fungere ved at holde musetasten nede i venstre øverste hjørne af billede og derpå flytte musen til højre nederste hjørne og slippe musetasten. Herved beskæres billede mellem de to hjørner. Alt dette virker perfekt. Jeg ønsker blot, at der tegnes en box mellem de to punkter. På samme måde som når man arbejde i f.eks photoshop og vil lave en udvælges af et område.

Er der nogle, der kan hjælpe med denne lille problemstilling ??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. september 2003 - 20:40 #1
skal du ikke over i Java kategorien med det spm?

JavaScript er IKKE det samme som Java..
Avatar billede jesperf Nybegynder
07. september 2003 - 20:47 #2
Nej, jeg ønsker en JavaScript, DHTML, VbScript, da det foregår en en webbrowser, Internet Explorer.

/Jesper
Avatar billede skovenborg Nybegynder
07. september 2003 - 22:14 #3
det ville hjælpe meget hvis du gav et link til siden.
Avatar billede snorres Nybegynder
07. september 2003 - 22:30 #4
Hmm må vi ikke se dit site?
Avatar billede jesperf Nybegynder
07. september 2003 - 23:25 #5
Det er inde i et CMS jeg har lavet. Jeg har ikke en demo-version klar, men I kan se funktionen her:

http://demo.softartisans.com/demos/IMGWriterSamples/ImgProcessor/ImgProcessor.asp

Prøv at hold musetasten ned et sted på billedet mens du trækker musen nedad mod højre hjørne - slip musetasten og du har cropped billedet. Det er en tynd streg(box), som marker det udvalgte areal, jeg mangler. Den skal tegnes mens musen bevæges, således man kan se hvilket område man har valgt og ikke blot forestille sig firkanten mellem de to punkter.

/Jesper
Avatar billede jesperf Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:21 #6
Lukker spørgsmål, da ingen foreslag er kommet