Avatar billede jvggvj Nybegynder
22. december 2000 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

konfiguration af ip og dns i Redhat 7.0

Jeg har under installationen konfigureret mine 2 netkort. Nu ønsker jeg at ændre dns konfigurationen uden at geninstallere. Hvordan går jeg det?

Avatar billede dipsen Nybegynder
22. december 2000 - 19:48 #1
Du kan f.eks se her:

http://www.sslug.dk/artikler/dnsbind.shtml

Ganske lærende.

God jul
Avatar billede jvggvj Nybegynder
25. december 2000 - 00:44 #2
Artiklen giver ikke svar på mit spørgsmål.
Hvordan konfigurerer jeg det netkort eth0 der er min forbindelse til ADSL modemet. Er der nogen der har erfaring med Cybercity?
Avatar billede savle Nybegynder
25. december 2000 - 01:04 #3
Hej jvggvj.
Du kan se om der er noget på http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/dhcp.html
Bare et link jeg har, bruger selv Win, så måske det ikke har noget med dit problem at gøre.
mvh. savle.
Avatar billede dipsen Nybegynder
25. december 2000 - 09:07 #4
hej.

Hvis du har faste adresser ( kender ikke cybercity), kan du jo bare skrive \"netconf\" i promten og ændre adresserne her, under \"Basic host information.

Stop eth ved at skrive \"ifconfig -i eth0 down\"
og bagefter \"ifconfig -i eth0 up\"

Hvis dette heller ikke svare på dit spørgsmål, må du præciser, hvad du mener.

Mvh
Dr. Ipsen