Avatar billede madsholme Nybegynder
22. december 2000 - 12:19 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

128 kbit kryptering!

Ok..jeg har smækket nt dansk ind...så smækkede jeg den nyeste internetexplorer ind..og nu kører jeg 128 kbit kryptering

Så vil jeg gerne opdatere til en nyere servicepack...men NEJ NEJ...den må jeg ikke..da den engelske 128 ikke vil ind på dansk...og den danske ikke eksistrer med 128 bir kryptering..

Er der nogen der har en lsøning på mit problem?

Format C: giver ikke points!

Avatar billede victor44 Nybegynder
22. december 2000 - 12:26 #1
Der findes en enkeltstående high encryption opdatering. Mon ikke den skulle kunne gøre det efter at du har hældt en service pack på ;-)
Avatar billede madsholme Nybegynder
22. december 2000 - 12:34 #2
kan jo ikke hælde en servicepack på :(
Avatar billede repsac Nybegynder
22. december 2000 - 12:49 #3
Det må sq være trAls!
Avatar billede madsholme Nybegynder
22. december 2000 - 12:53 #4
er RIGTIGT TRÆLST!
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. december 2000 - 21:44 #5
Kun 128 bit - ikke 128 kbit .. :O)

(ikke fordi at det hjælper dig :)
Avatar billede k_la Nybegynder
22. december 2000 - 22:33 #6
Seneste  service pack til NT 4.0 (jeg går ud fra at det er den du har) findes i en version 6a med  og uden 128 bits kryptering. Den kan downloades ved microsoft.
(jeg har desværre ikke et link)
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. december 2000 - 22:43 #7
Sorry k_la, man kan ikke hente den. Hvis man vælger standart kryptering, kan man downloade en masse sprog. Hvis man vælger 128 bit kan du kun hente engelsk eller engelsk-canadisk.

http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/recommended/SP6/allSP6.asp
Avatar billede k_la Nybegynder
22. december 2000 - 22:57 #8
Jeg har en 34 MB  fil, men jeg kan ikke se om det er en engelsk udgave (den er fra 10 nov 2000)
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. december 2000 - 23:04 #9
Kør den og se hvilket sprog den skriver ... du kan altid stoppe den igen
Avatar billede k_la Nybegynder
22. december 2000 - 23:12 #10
Det kan jeg ikke da jeg er på W2K
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. december 2000 - 23:16 #11
Æv... Så formater lige og intallere NT ... :O)

Jeg downloader noget andet lige nu, så jeg gider ikke at prøve at downloade de forskellige SP.
Avatar billede k_la Nybegynder
22. december 2000 - 23:20 #12
Ikke på vilkår! - jeg har ingen blanke HD\'ere, men jeg sender da gerne en vedhæftet email. (Jeg mener den stammer fra den seneste MSDN-pakke)
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. december 2000 - 23:28 #13
Jeg køre også W2k, så jeg vil ikke have den
Avatar billede k_la Nybegynder
22. december 2000 - 23:40 #14
ok- så må madsholme jo selv komme ud af starthullerne.
Avatar billede victor44 Nybegynder
23. december 2000 - 11:34 #15
Så gør dog som jeg siger.
Hæld en SP på med lav kryptering og derefter en high encryption pack. Det virker fint for mig.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. december 2000 - 14:58 #16
Hvor henter man den høj-krypterings pakke til WinNT?
Avatar billede k_la Nybegynder
23. december 2000 - 15:18 #17
goulduck: Skal det tolkes som at du vil have en mail på 34 Mb - det vil selvfølgelig tage noget tid selv med ISDN2
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. december 2000 - 17:46 #18
Nej nej, det var til victor44
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. december 2000 - 14:46 #19
goulduck > Hos MS http://www.microsoft.com
Spørg mig ikke om den præcise URL. MS ændrer hele tiden på den slags.
Du kan lede under downloads der plejer jeg at finde ting hos MS.
Og den er ikke på 34 Mb nok snarere på 1 til 2 Mb.
Avatar billede k_la Nybegynder
24. december 2000 - 14:58 #20
Ja-ja den del af pakken som downloades først, under installation hentes resten - De 34 Mb er for hele NT6a - pakken
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. december 2000 - 14:41 #21
K_LA < High encryption pack er ikke en service pack.
Derfor fylder den ikke ligeså meget.
Du kan godt hente hele dynen på en gang så du slipper for at være online hver gang du opdaterer en maskine, så kan du også brænde SP\'en på CD eller lægge den på en server. Lidt hurtigere med mindre at du har en 100Mb forbindelse og MS har en god dag.

Avatar billede k_la Nybegynder
25. december 2000 - 20:19 #22
Til din orientering findes der en NT6a (normal) og en NT6a High encryption  - og den fylder 34 MB ( og jeg har begge!)
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. december 2000 - 18:57 #23
k_la> På dansk?
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. december 2000 - 20:16 #24
K_LA > Jeg taler stadig ikke om Service packs. Hele problemet er jo at goulduck ikke kan få en SP high på dansk.
Derfor kan han installere \'high encryption pack\' efter at han har hældt SP\'en på.

Læs dog hvad jeg skriver... støn.

Godt bagjul og hav et godt nytår.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. december 2000 - 06:48 #25
hehe .. nu er det jo ikke lige mig som skal bruge det - det er jo madsholme :)
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. december 2000 - 11:46 #26
Sorry, Det er lige det der med at læse hvad de andre skriver ;-)
Avatar billede arthurh Nybegynder
28. december 2000 - 20:00 #27
Har selv lavet samme nummer med at opgradere en dansk WinNT til 128 bit kryptering, eneste mulighed efter at snakket med MS er at lægge en helt frisk NT på.
For lige at opklare lidt misforståelser i ovenstående så:

1: er det ikke muligt at lægge en engelsk servicepack på en dansk NT.
2: ikke muligt at lægge en 56 bit servicepack på en maskine der en gang er opgraderet til 128 bit kryptering.
3: High EncryptionPack findes til både danske og engelske NT versioner, men 128 bit servicepacks findes kun på engelsk/canadisk.

Har man derfor kørt en dansk High EncryptionPack på en dansk NT version er man lost, da den danske NT kræver en dansk servicepack den findes kun i 56 bit og kan ikke installeres da maskinen ikke tolererer en nedgradering fra 128 bit til 56 bit, og 128 bit servicepacken findes kun til engelsk og kan defor ikke lægges på en dansk NT.

Det hjælper ikke engang at slette to filer som High Encryption Pack\'en lægger i win dir\'et, og som er det eneste der skiller en normal instalation fra en 128 bit. version, systemet forbliver 128 bit selv om de slettes.

Løsning lav en backup af dine system filer og smid en frisk NT ind.

-arthurH
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. december 2000 - 22:55 #28
Det var da pokkers!
Avatar billede victor44 Nybegynder
29. december 2000 - 12:03 #29
Gab.. M$ og vi booter igen.

Frisk mod det er snart nytår og vi har friske kræfter til at stå og trykke på reset knapper igen ;-)

Avatar billede madsholme Nybegynder
29. december 2000 - 12:40 #30
latterlige lort!
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. december 2000 - 14:28 #31
Personlig synes jeg at arthurh skulle have nogle points - idet at en reinstallation  faktisk er den eneste løsning... men sådan er jo jeg bare... :O)
Avatar billede arthurh Nybegynder
29. december 2000 - 15:30 #32
Thank you,
...men    -man kan jo også bare give point til sig selv, så har man jo heller ikke mistet nogle.....