Avatar billede kbhfyr15 Nybegynder
06. september 2003 - 16:38 Der er 13 kommentarer

Hvordan kan jeg koble 2 af min computere sammen??

Hvordan kan jeg koble 2 af min computere sammen så man kan spille mod hinanden??

På den 1 computer er det Win 98 på den 2 er der Win XP !!!!!

Kan man godt spille mod hinanden via et NETVÆRKSKABEL?????

Og hvordan gør man????

Håber I kan hjælpe mig!!!!!!!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2003 - 16:47 #1
Ja det er via et netværkskabel, men det skal være et krydset kabel!!!!
Og så skal begge computere være i samme IP range.. f.eks 192.168.0.x / 255.255.255.0, og så kunne du jo også installere ipx protokol...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2003 - 16:50 #2
Eller hvis du har 2 normale netkabler og en hub/switch, så sætter du dem bare til der...
Avatar billede kbhfyr15 Nybegynder
06. september 2003 - 16:52 #3
Jeg vil have at Du/I forklarer hvad man skal gå ind på og sådan noget.... Er ikke særlig god til det......
Hvordan får man samme IP????

Håber i forstår mit problem??
Avatar billede kbhfyr15 Nybegynder
06. september 2003 - 16:53 #4
Kan man ikke bare sætte 1 netværks kabel fra den ene comp til den anden???????
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2003 - 16:56 #5
nej, det skal være et krydset kabel, med mindre du har et smart netkort som selv kan krydse... Så hvis du har et krydset kabel så bare gå ind under dine netværksindstillinger og installer en IPX Protokol, eller ret på din IP protokol så IP på pc1 er 192.168.0.2 netmaske 255.255.255.0, og pc2 192.168.0.3 netmaske 255.255.255.0
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2003 - 16:57 #6
På XP: Kontrolpanel->Netværksindstillinger, højreklik på LAN-Forbindelse, Egenskaber... Win98: Højreklik på Andre Computere, Egenskaber
Avatar billede kbhfyr15 Nybegynder
06. september 2003 - 17:00 #7
Kan du ikke skrive det hele ud i 1 så jeg har det hele??

Der skal stå hvad jeg skal bruge og hvordan man gør!!!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2003 - 17:07 #8
Jamen, jeg har jo skrevet præcis hvad du skal gøre... Hvis du har en HUB eller SWITCH, så træk et NORMALT netkabel fra begge computere til denne.
Så På din XP Maskine:

Gå ind i kontrolpanelet, gå ind i netværksindstillinger, derinde er der et ikon som nok hedder LAN-Forbindelse, Højreklik på den og vælg egenskaber.
Der er der så en liste af protokoller, dobbeltklik den der hedder
Internetprotokol-TCP/IP, så i Ip-Adresse skriver du 192.168.0.2, og nedenunder i Netmaske skriver du 255.255.255.0, Tryk OK. Tryk Installer, Vælg Protokol, Vælg NWLink IPX/SPX/NetBIOS, og installer den... Så er den computer færdig...

Win98: På skrivebordet, højreklik og vælg egenskaber på Andre Computere... og derinde er det så præcis det samme, bare at IP skal være 192.168.0.3, og a IPX protokolen hedder IPX Protokol........
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2003 - 17:08 #9
og hvis du ikke har en HUB eller en SWITCH, så skal du bruge et krydset netværkskabel...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2003 - 18:03 #10
Fået det til at virke?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. september 2003 - 08:16 #11
Mjallow??
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. maj 2004 - 08:05 #12
hallo :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:04 #13
Lukketid?