Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 16:37 Der er 16 kommentarer

HVordan kan man indstille firewall'en på TOPCOM SKYR@CERWBR 244

Hej. Jeg har for nyligt købt en trådløs router af mærke TOPCOM SKYR@CERWBR 244 og alt fungere sådan set ok, meeeen der er integreret firewall som blokere mine porte således at jeg ikke er i stand til at bruge diverse download clienter ved emule får jeg LAVT ID osv. I instruktions bogen står der ikke en pind om hvordan indstillinger skal være.
Når jeg går ind i opsætningen på routerens firewall står der flg. Deny Default *,* LAN,* IP (0),* og Allow Default LAN,* *,* IP (0),*  wtf er det?
Mit spørgsmål er hvad betyder * i firewall opsætningen? Og i det hele taget hvad skal jeg gøre for at åbne portene?
Avatar billede dana Nybegynder
06. september 2003 - 16:50 #1
Har du kigget her på siden?
http://www.topcom.net/support/
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 16:53 #2
ja det har jeg
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 16:57 #3
jeg har også lige tjekket hos grc.com og mine porte er STEALTH
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2003 - 17:05 #4
Der må være en eller anden form for interface til din router/firewall. Prøv f.eks. at indtaste routerens ip adresse i din webbrowser og se om den ikke åbner en administrationsside.

De fleste routere er linuxbaserede eller properitære, her editere du en fil med allow eller deny. Hvis du kan komme til en sådan fil, er de normalt til at gennemskue og så er detbare at rette. En god ide er at tage en backup af den oprindelige konfigurationsfil
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 17:08 #5
ja ja jeg er inde på routerens opsætningsside og der står også det du har beskrevet men hvilken ip range skal det være? og så er der også nogle default indstillinger som jeg ikke ved hvordan jeg skal fjerne
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 17:09 #6
tak for dit kommentar
Avatar billede dana Nybegynder
06. september 2003 - 17:19 #7
Jeg fandt dette her, bare det er et andet produkt. Måske kan du alligevel bruge det til noget. Det er en demo.
http://www.sonicwall.com/products/demo/ruleTbl_3.html
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 17:23 #8
tak dana men jeg forstår det ikke, min den ser næsten ligesådan ud men hvordan kan jeg lave den der DEFAULT om det er jo deen der blokkerer mine porte er det ikke?
Avatar billede dana Nybegynder
06. september 2003 - 17:26 #9
Har du ikke feltet som nederst på demo siden, der hedder Add New Rule?
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 17:28 #10
jo det har jeg da men jeg ved jo ikke hvad den skal være:(((
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 17:32 #11
Opsætningen på min router er næsten identisk med den demo side du har henvist mig til bortset fra indstillingerne i sig selv selvfølgeligt
Avatar billede dana Nybegynder
06. september 2003 - 17:39 #12
Der er lidt mere her, som du skal tage i ed....
http://www.emule-project.net/faq/ports.htm
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 17:41 #13
der har jeg været :)
Avatar billede dana Nybegynder
06. september 2003 - 17:41 #14
du er hurtig ;)
Avatar billede dana Nybegynder
06. september 2003 - 17:44 #15
Anywayz...du bliver nok nødt til at kontakte firmaet...
Det har en support mail adresse:
Topcom Denmark
Østre Teglværksvej 8
3450 Allerød
Denmark
(3 months free customer support / not via mobil phone)

E-mail: support@topcom.dk

Opening hours:

Mon – Fri  : 08.00 – 22.00
Sat : 10.00 – 16.00
Sun : Closed

Jeg prøver at vende tilbage senere.
Avatar billede feo Nybegynder
06. september 2003 - 17:48 #16
ok tak men det har jeg også gjort de tager ikke telefonen :())) så jeg har mailet dem