Avatar billede instagibbon Nybegynder
06. september 2003 - 16:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværk mellem 2000 pro og XP !

Vi sidder her og prøve at få netværk mellem en stationær 2000pro og en Laptop XP, men kan ikke få det til at virke.

vi har en switch og begge computer communikerer med switchen, men vi kan ike overføre data fra laptop til stationær.

IP adressen er sat på hent automatisk...

Hvad andet mangler vi at gøre for at overføre data´en.

Thx på forhånd....

Annicka
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2003 - 17:08 #1
I mangler at dele nogle drev, samt at oprette brugernavn og password på begge maskiner, husk også at sætte rettigheder til denne bruger på begge maskiners filer, der hvod han skal have adgang.
Begge maskiner skal selvfølgelig være i samme workgrup eller i samme domæne hvis i har en domænecontroller stående
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. september 2003 - 03:15 #2
du siger at de skal hente ip automatisk - har de noget sted at hente den?? fx en router
eller skal du give den statisk ip (se fx http://www.eksperten.dk/spm/400060), når de så kan pinge hinanden fortsætter du, det er smart hvis de er i samme arbejdsgruppe
del en mappe på den stationære, fx dokumenter. hvis den stationære hedder fx pc1 åbner du stifinder på xp og skriver i adresselinien \\pc1\dokumenter og så er du der