Avatar billede hcm Nybegynder
06. september 2003 - 15:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kabling og fejlfinding

Jeg er ved at trække et netværkskabel gennem mit hus. I begge ender er en stikdåse, som jeg forbinder via netværkskabel til en router. Når den ene er forbundet i uplink, og den anden i en alm port, ser det ud som om der er hul igennem (lamperne lyser), men jeg kan ikke pinge hverken router eller en maskine i den anden ende. Samtidig står lamperne og blinker, som om der er massevis af konflikter, eller bare voldsom netværkstraffik.
Jeg har forbundet kablerne ens til stikdåserne i hver ende.
Hvad går der galt? Er det bare en dårlig forbindelse, eller har jeg klokket i det?
Avatar billede hcm Nybegynder
06. september 2003 - 15:56 #1
fejlfindingen foregår her http://www.eksperten.dk/spm/397555
Jeg kom bare til at acceptere lukke for tidligt
Avatar billede hcm Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:42 #2
Jeg lukker. Der er tilsyneladende ikke nogen der vil ha' point...
Avatar billede zleep-dogg Nybegynder
09. november 2003 - 17:13 #3
har du tjekket at begge routere ikke er sat til at køre DHCP server?
Det kan godt give en frygtelig gang vrøvl hvis der er to af dem...

hvis det er router1 der har internetforbindelsen så skal du slå DHCP-router fra i router 2...