Avatar billede stany Nybegynder
06. september 2003 - 15:45 Der er 6 kommentarer

tv-out

hejsa..
jeg har forgæves prøvet at få mit tv-out til at virke.
men jeg har brug for hjælp.. mit fjernsyn er en samsung med 2 scart og en video i fronten. mit graffikkort er en Radeon 9100 128DDR..
Nogen der har nogle tips om hvad der kan være galt??
Avatar billede bootie Nybegynder
06. september 2003 - 16:14 #1
Har du *tændt* dit fjernsyn inde i dine advanced indstillinger for grafikkortet?
Avatar billede stany Nybegynder
06. september 2003 - 16:50 #2
ja.. det har jeg.. men der 2 knapper hvor der står 1 og 2.. det er der både på computerskærmen og på tv'et
Avatar billede bootie Nybegynder
07. september 2003 - 08:34 #3
Har du været inde under Advanced?
Den knap du finder inde på selve Settings fanebladet?
Der vil du kunne finde et nyt faneblad der hedder Displays og der kan du tænde for dit TV.
Har du været derinde?
Avatar billede bootie Nybegynder
07. september 2003 - 08:36 #4
Altså Display Properties > Settings > Tryk Advanced...
Derefter kommer der en ny dialogbox op.
Der vælger du fanebladet Display og *tænder* for dit TV.
Avatar billede stany Nybegynder
07. september 2003 - 12:17 #5
det har jeg gjordt.. men der kommer ikke noget billede..
Avatar billede ddkserv Nybegynder
08. september 2003 - 20:53 #6
Jeg går ud fra at du køre windows XX og har de "rigtige" driver installeret samt har de rigtig kabler som er forbundet korrekt(scart indgang stik).

Nu kender jeg ikke så meget til ATI, men jeg har selv tv-out på et gf2mx400
Det allerførst du skal ha fundet er hvor indstiller jeg tv-out ud gang? Sikker under noget setting ting... Anyway du skal indstille til at den sender PAL(-B) signalet ud gennem kablet. Det køre alle dk TV på.
Det hvad jeg kan med min nvidia driver er at sætte den til nview, dvs. den giver det sammen signal ud på det sammen sted.

HUSK at alle TV ikke er kompatible med S-video!!!

HUSK RTFM!!!!!
9000 ATI manual:
http://www.ati.com/support/manualpdf/Rade9000.pdf?type=pc&cardType=PC+GRAPHICS&prod=PCproducts&submit.x=7&submit.y=10