Avatar billede kotelet Nybegynder
06. september 2003 - 14:05 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

Hvorfor kører min nye computer langsomt!?

Min kære far har lige fået en splinterny computer fra Dell med 2,6 Ghz, 256 Mb RAM og 40 GB HD. Nvida Gforce 64MB

XP var allerede installeret ved levering. Nu skulle jeg jo lige prøve at se hvor hurtig den var så jeg intallerede Battlefield 1942 på den.

Til min store overaskelse kørte det enormt langsomt!? ALting hakkede og det tog dobbelt så lang tid at indlæse et map, som på min egen computer; en Athlon 900 Mhz 256 RAM Geforce32.

Jeg ved ikke hvorfor den er langsom...? Kan et have noget at gøre med at jeg har oprettet 5 forskellige brugerprofiler til computeren eller er det noget andet!?

Med håb og snarligt svar!!

/Andreas
Avatar billede game_tracker Nybegynder
06. september 2003 - 14:09 #1
er din bios sat korekt op? ved ikke om du kan bestemme battlefeild men det er bedst at køre opengl ellers kan det hakke af helveds til
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. september 2003 - 14:09 #2
Antallet af bruger profiler synes jeg ikke der skulle have noget med hastigheden at gøre, jo selvfølgelig hvis du har flere af dem kørende (skift bruger) på sammetid, men ellers ikke.

Du siger at xp var præinstalleret, fulgte windows Xp cd'en så med? For hvis den gjorde det vil jeg anbefale dig at formatere og installere den på ny. Der kan godt opstå problemer med de præinstallerede versioner.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
06. september 2003 - 14:09 #3
det hat noget at ser hvormange bruger der er oprettet på maskine med minder de kør alle sammen

opdater din grafikkort driver..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
06. september 2003 - 14:13 #4
rettelse:
det har IKKE noget at ser hvormange bruger der er oprettet på maskine med minder de kør alle sammen samtidig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. september 2003 - 14:22 #5
prøv at køre bootvis på maskinen og lad den optimere den.
prøv også om du kan køre den i kompabilitets tilstand Win98,ME eller Win2k.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. september 2003 - 14:23 #6
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
06. september 2003 - 14:56 #7
Prøv og installere Nvidia Detonator FX V.45.23 den findes på
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_45.23

Hvilken model af bundkort sidder der i den ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. september 2003 - 17:13 #8
"Der kan godt opstå problemer med de præinstallerede versioner."

hmmm.... så installerer han jo bare nøjagtig SAMME version igen...
jeg har hørt meget, men DEN har jeg aldrig hørt førr ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. september 2003 - 17:30 #9
John_stigere >> Jeg har aldrig selv prøvet med præinstalleret, men har hørt flere sige det.
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. september 2003 - 18:29 #10
kotelet> er det  kun spillet der kører langsomt?
Avatar billede kotelet Nybegynder
06. september 2003 - 20:53 #11
Jeg tror problemet ligger ved "Skift bruger"-knappen, eller ved OpenGL indstillingen. Jeg kigger på det næste gang jeg er hos min far. Husk at hold jer til ved dette spm. :-)

Foreløbig tak for svar og kommentarer!

/Andreas
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2003 - 00:59 #12
Xp's egen driver til Geforce kort, har ikke opengl med. Min søns kammerat havde problemer med at køre Return to castle wolfenstein p.gr.a. opengl, og en nvidia driver løste problemet. Mon ikke det er nogenlunde samme problem her ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2003 - 01:01 #13
Bruger profiler har ihvertfald intet med det at gøre, så kig efter om du har et faneblad i grafikkortdriveren, hvor der står nvidia. Hvis ikke, så opdater driveren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2003 - 09:35 #14
tonny> ikke sandt! hvis man bruger hurtig skift kan det meget vel have noget at sige.
Avatar billede plex85 Nybegynder
08. september 2003 - 01:29 #15
prøv nyeste grafikdriver og directx9 samt check indstillinger ved grafikkortet.
hilsen plex
Avatar billede briller12 Nybegynder
08. september 2003 - 11:20 #16
Hvilket GForce grafikkort sidder der i maskinen,  hvis det er noget onboard eller nogt MX4xx, så er det jo ikke bedre end dit gamle GForce2.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2003 - 11:47 #17
"hvis det er noget onboard eller nogt MX4xx, så er det jo ikke bedre end dit gamle GForce2."

Sikke en gang øregas - MX4xx er hurtigere en Geforce2 :)
Avatar billede briller12 Nybegynder
09. september 2003 - 10:45 #18
Sandt! MX4xx er marginalt hurtigere end Gefoce2, men som Geforce2 serien mangler den pixel shaders og T&L. Det bliver aldrig et "rigtigt" spille grafikkort.

Mit bud: sæt et "rigigt" grafikkort i maskinen, GForce 4 TI serien, et ATI Radon9xxx eller bedre, så får du helt sikkert den performance du ønsker.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2003 - 12:42 #19
Jeg har lige troubleshootet min søns nye 2000 mhz celeron computer med 64 mb geforce4 mx400 kort i og havde samme oplevelse, hvor det hakkede helt vildt i bf1942.
Jeg fik den dog til at køre men først efter jeg havde sat lyden til at den skulle bruge hardware acceleration, begyndte den at køre ordentligt.

Det gøres inde i spillet under options.

Det var ihvertfald værd at kigge efter hvad den står til.
Grafikkortet kan sagtens trække spillet. jeg har set det fuldstændigt flydende på en athlon 1000 mhz med samme grafikkort.
Avatar billede briller12 Nybegynder
10. september 2003 - 10:35 #20
Hmm, Jeg var vist lidt for "pågående" i min kommentar, undskyld.
Men jeg mener nu stadig jeg har ret mht. grafikkortet :)
Avatar billede kotelet Nybegynder
14. september 2003 - 00:28 #21
Hmmm.. Det er måske lyden er er problemet. Der er kun et onboard lydkort i maskinen... Jeg prøver næste gang at sætte lyden til Hardware acceleration.
Avatar billede kotelet Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:23 #22
Argh ... Jeg kan ikke sætte hardware accelration til på lyden? Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kotelet Nybegynder
25. november 2003 - 14:03 #23
Fandt aldrig rigtigt en løsning, jeg tror jeg mangler flere RAM. Jeg lukker og fordeler.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2003 - 14:33 #24
takker for pointene..