Avatar billede claude_x Nybegynder
06. september 2003 - 12:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Driver til CD-brænder ?

Jeg har lige købt en CD-brænder hos PRC-data, men de har desværre glemt at sende en installations-CD med.
De har og lovet at den kommer med posten en af dagene i næste uge, men nu er jeg jo en lidt utålmodig mand og vil gerne have den til at virke med det samme.
Nu er spørgsmålet så om jeg ikke kan downloade driver/software til min nye brænder ???
Brænderen er en såkaldt "BTC 52x24x52 brænder med SUPERLINK", andet bliver det ikke oplyst.
Jeg har været inde på producentens side ( http://www.btcusa.com/download_home.html ), men der var tilsyneladende ikke noget at komme efter.
Der var kun noget de kalder for et "flash program" og det kan ike bruges til noget - jeg har prøvet.

Er der nogen der ved hvor jeg fremskaffer driver/software til ovenstående brænder ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2003 - 13:00 #1
du skal normalt ikke bruge en driver til CD-Rom/CD-Brændere.. men bare et brænder program, som eks nero..

har du sat brænderen i PC'en?

Hvilket styresystem køre du?
Avatar billede hub Nybegynder
06. september 2003 - 13:01 #2
Den behøver ikke en egentlig installation forudsat at du bruger et nyere MS operativsystem. Normalt følger der brændersoftware med, men som regel kan du bare bruge et tilfældigt brænderprogram indtil du får en CD.
Avatar billede claude_x Nybegynder
06. september 2003 - 13:09 #3
Ja, selvfølgelig har jeg sat brænderen i !
Jeg køre med Windows XP og maskinen har fundet også fundet den (skiver CDWRITER i Enhedshåndtering)under DVD-/CD-ROM-Drev.
Men mit brænderprogram Nero kan ikke finde den !?

Jeg har haft et lignende tilfælde da jeg installerede min "gamle" brænder og det virkede først efter at jeg havde brugt installation-CD'en.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2003 - 13:10 #4
har du opdateret nero? (hvilken version køre du?)

jeg har oplevet det samme med min brænder på min bærbare.. at den kun ville finde brænderen med versioner over 5.5.9.0
Avatar billede claude_x Nybegynder
06. september 2003 - 13:11 #5
Jeg bruger Nero 5.5.9.0
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2003 - 13:12 #6
Avatar billede c-holst Novice
06. september 2003 - 13:20 #7
Avatar billede c-holst Novice
06. september 2003 - 13:23 #8
http://www.eksperten.dk/spm/354003

bare lidt inspiration fra andre med samme eller lignende problemer
Avatar billede oversjanten Nybegynder
22. september 2003 - 17:58 #9
Du kan finde den på

http://www.driversearch.com

hvis du stadig ikke kan finde den, så post lige et modelnummer, så vil jeg se hvad jeg kan gøre.
Avatar billede claude_x Nybegynder
22. september 2003 - 18:01 #10
Problemet er løst.
Problemet var tilsyneladende Nero, som "rkhdk" nævnte.
Jeg opgraderede og det løste problemet
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 21:25 #11
så anmoder du rkhdk om at lægge et svar og deler pointene ud til ham og hvem du ellers mener skal have. du behøver ikke selv svare, men kan blot komme med en kommentar, hvis du da ikke mener at du selv har fundet svaret.
www.ebruger.dk/faq
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:35 #12
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten