Avatar billede benoit Nybegynder
06. september 2003 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cookie udløber for hurtigt

Jeg ligger på en windows 2000 server, lejet ude i byen. Serveren kan ikke rigtigt finde ud at sætte cookies, ser det ud til.

Jeg har lavet en simpel test side her: www.xdb.dk/test.

Er der nogen der kan forklare dette, give en løsning?
/B
:-)
Avatar billede benoit Nybegynder
06. september 2003 - 12:46 #1
Iøvrigt er det afprøvet på 4 browsere: IE55, IE6, Opera og Mozilla. Opera 4.79 præsterede at gøre det rigtigt een gang.
Avatar billede benoit Nybegynder
06. september 2003 - 12:47 #2
Opera 7.11, naturligvis.
Avatar billede benoit Nybegynder
06. september 2003 - 17:51 #3
Tak til jer der har prøvet det af. Her er lidt ekstra information.

Af en eller anden grund tæller den ikke sekunder rigtigt. Dvs. at <150 virker cookien i under et sekund, og dermed kan den ikke ses i testen. 200 = 56 sekunder.
1111 = 18.29 miutter bliver til 26.11 minutter.
Cookien sættes altså men varer ikke ligeså lang tid som man giver den besked på.
Avatar billede benoit Nybegynder
09. september 2003 - 17:42 #4
Her er forklaringen. Kommer fra anden hånd! :-)

I nogle browsere sættes cookien med browserens tids, og checkes med serverens tid. Andre browsere bruger udelukkende serverens tid.

Således vil der opstå problemer hvis tiden ikke er indstillet præcist, det ene eller det andet sted. Man vil også få problemer hvis man bruger webstedet fra en anden tidszone.

/B