Avatar billede veltilpas Nybegynder
06. september 2003 - 12:10 Der er 45 kommentarer

counter-strike + fps

jeg spiller meget cs, og for at få 1 bedre fps har jeg hørt at man skal slå vertical sync til for at få 1 fps som svarer til det skærmen kan klare... min skærm står så til at kunne klare 85hz men når jeg spiller har jeg 60fps i stedet for 85fps... somebody plz help me c",)
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:17 #1
bruger du winXP? Fordi så er det der problemet ligger ! Den gør at man ikke kan komme over 60 fps i spil...

søg på google efter: windows xp refresh rate fix
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
06. september 2003 - 12:17 #2
Du skal skam ikke slå Vsync til. Du skal slå din Vsync 'FRA' for at få 100 fps
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:17 #3
hvilket gfx kort har du? jeg kan godt hjælpe dig :) til at få 100fps
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:18 #4
beef12 det passer jo ikke det du siger der
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:18 #5
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:18 #6
jeg bruger winXP og kan sagtens få 100fps
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:19 #7
og du skal IKKE bruge det program, jeg vil klart anbefale dig at lade være det forkorter levetiden på din skærm
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:19 #8
jinglebell uddyb tak...
Jeg har læst om og har selv oplevet pågældende problem !
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:19 #9
det kan godt lade sig gøre uden de der programmer som "tvinger" din skærm til højere hertz
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
06. september 2003 - 12:20 #10
Selvfølgelig kan man køre med 100 fps i cs med winxp .

Alt der skal gøres er som nævn ovenfor. slå Vsynf fra og vupti så køre det.
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:20 #11
du skal blot gøre som ssundsdal beskriver slå vsync fra!
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
06. september 2003 - 12:20 #12
Vsync*
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:20 #13
hmmm - vil det sige at du forkorter din skærms levetid ved at bruge windows ME hvor man selv er herre over refresh-raten ???
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:22 #14
højreklik på skrivebord>egenskaber>indstillinger>avanceret>tryk på ikonet til dit grafikkort(oppe i højre hjørne)>tryk på fanebladet der hedder et eller andet med opengl, og slå vertical sync FRA! og ikke til :)
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:23 #15
beef12 hvis du tvinger din skærm til at køre højere hertz end standard eksempelvis med programmet der hedder REFORCE så ja!
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:25 #16
og hvis du tvinger fps op til 75-80 som skærm kan klare??

og tror du selv på at alle skærmkort-drivers er fuldstændig ens?
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:26 #17
beef12 errhm.. vi snakker 100fps og nej selvfølgelig er alle skærmkortsdrivere IKKE ens. men hvorfør spørger du egentligt om det?
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:27 #18
[snip]
højreklik på skrivebord>egenskaber>indstillinger>avanceret>tryk på ikonet til dit grafikkort(oppe i højre hjørne)>tryk på fanebladet der hedder....
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:28 #19
ja og?
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:29 #20
jeg kan ikke finde det der forbandet VSync på min driver.
Men hvis det er så nemt for jer andre slå det fra, så er det vel godt nok.
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:30 #21
jinglebell: min pointe var bare at følgende indehold er ikke ens for alle, f.eks mig :o(
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:30 #22
nu er det fordi jeg spurgte tidligere om hvilket gfx kort manden havde, jeg fik ingen svar, så jeg gik ud fra han har et geforce, da jeg selv har et radeon 9800pro, så er settings lidt anderledes ved mit end et evt. geforce, men VED det hedder noget med opengl.
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:30 #23
beef12 hvilket kort har du?
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:32 #24
radeon 7500 på min bærbar.
Gforce 3 ti500 på stationær

begge tillader ikke at vsync slås fra. Men mindre det er et helt tredje sted jeg skal gøre det
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2003 - 12:33 #25
hov, rettelse: *med mindre*
Avatar billede veltilpas Nybegynder
06. september 2003 - 12:39 #26
Vsync synkroniserer skærmen og dit grafikkort... så hvis man skår Vsync fra kan man let få 100fps... men det er 1 fejl for selvom der står 100fps så er det kun gf kortet som bestemmer det... og man kører derfor stadigvæk kun med 60fps selvom der står noget andet... så man skal aldrig slå Vsync fra, for de sidste 40fps som man ikk bruge får bare spillet til at lagge... men min skærm er altså sat til 85hz og ikk 60hz hvordan udnytter jeg dem fuld ud ???
Avatar billede veltilpas Nybegynder
06. september 2003 - 12:42 #27
jeg har gforce 3 ti500
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:43 #28
veltilpas. sikke en gang vås du fyrer af der, ja undskyld men det er vås. Slår du vertical sync fra, så lagger det ikke, ihvertfald ikke hos mig eller nogen som helst af mine kammerater der bruger det i cs. 2 x netcafèer i aalborg + diverse private nørder.
Avatar billede veltilpas Nybegynder
06. september 2003 - 12:48 #29
jo det lagger faktisk 1 ussel lille smule mere... og når du slår det fra så spiller du jo stadigvæk kun med de hz din skærm kan følge med til... det er 1 ting der er sikkert
Avatar billede bendover Nybegynder
06. september 2003 - 12:48 #30
Der er 2 ting du skal gøre.
1:
Som de rigtigt beskriver skal du slå V-sync fra
2:
I CS skal du ændre indstillingen til max_fps101. Den står som standard til ca 70, så vidt jeg husker.
Det burde løse dit problem. Med mindre din pc ikke kan trække det:o)
Avatar billede bendover Nybegynder
06. september 2003 - 12:50 #31
Hvis du bruger Nvidias driver, finder du Vsync under indstillinger->Avanceret;o)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2003 - 13:30 #32
Prøv at skrive en i stedet for 1...det er en dårlig vane
Avatar billede traxion- Nybegynder
06. september 2003 - 13:41 #33
neeeeeeeej nogle noobs svar !!! den eneste som ved hvad han snakker om er bendover.. lad være at lytte til alle de andre noobs!!gå ind i cs - consolen - og så skriv følgende :    rate 25000  , cl_updaterate 101  , cl_cmdrate 100  , fps_max 101 , vsync off

det er det eneste der hjælper.. ikke alt det der med at redigere på grafik kortet. det smadre bare din computer!! hvad har du i din computer!!
Avatar billede traxion- Nybegynder
06. september 2003 - 13:43 #34
LOL.. hvad fanden er det egentlig i prøver at bilde dregen ind!! han prøver at få et ordentligt svar , og så skriver i alle sammen bare for at få point - det burde  fandeme give karantæne fra eksperten!!!

NOOOOOB alle sammen som har skrevet det der pis
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2003 - 14:03 #35
traxion> Sjovt nok var det netop Vsync off der virkede på min CS installation..men jeg er vel bare en Noob leet haxor
Avatar billede traxion- Nybegynder
06. september 2003 - 14:05 #36
gå ind på mirc!! spørg på net-touch/quakenet, om hvordan man får sin fps op på 100 så den KØRER med hundrede !!!
der får du det rigtige svar!!
Avatar billede veltilpas Nybegynder
06. september 2003 - 14:12 #37
jeg ved ikk om i ikk rigtigt har læst det jeg skrev ??? når man slår Vsync fra er det eneste der sker, er at der ikk er nogen synkronisering i mellem gf kort og skærm... så man kan let få sin fps op på 100 men det er fut... den er i virkeligheden kun på 60 eller 75 som de fleste skærme er sat til... min skærm kan så klare 85... men nu har jeg selv fået det løst via regedit, hvis der er andre som gerne vil det samme så er der 1 guide til det her: http://www.earthv.com/tips_detail.asp?TipID=62
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 14:13 #38
el_barto => såså, hackere er gode - crackere er synderene

traxion- => indlæg skal holdes i en sober tone! - at kalde folk for noobs vil jeg ikke ligefrem kalde sobert! - og ikke alle gider bruge tid på et spil som CS (ja - det findes faktisk andre - bedre - spil!) og derfor ved hvad der hjælp bedst til CS - men bedst generalt - og det er at slå Vertical Syncronizing fra i driverene!

---

alle => hvorfor overhovedet få 100fps ? skærmen kan nok max klare 85! og det meneskelige øje kan ikke se forskel på 70 og 100! - 'kind of takes to fun out of it - doesn't it?'

a PhD in CS = it's Computer Science - not Counter Strike! dammit, when does all the 14 year olds kids stop applying for MiT

Morten - please don't mod me down - I'm not a troll
Avatar billede traxion- Nybegynder
06. september 2003 - 15:26 #39
hva dea.... hvorfor er det så lige du siger at det er ligemeget hvad den står på hveis den står på 80 laggeer spillet og du får ikke det optimale ud af det- og hvad er det så lige for nogle spil der er sjovere??
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 15:35 #40
et spil lagger ikke ved 80 - det lagger ved 30-40 stykker! jeg vil gerne se om du kan se forskel på 80 og 100fps hvis du ikke har en fps counter på!

vil du virkelig have en liste? den bliver godt nok lang!

1) Batlefield 1942
2) Medal of Hournor: Allied Attack
3) GTA 3
4) GTA Vice City
5) Warcraft 3
6) Black & White - Peter Molynex, we're not worthy!
7) YT 2k3
8) RollerCoaster Tycoon (1 + 2)
OSV OSV OSV

Morten
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 16:27 #41
dea pg >> der er åbenbart ikke nogen her der kan lære traxion noget som helst, og den måde jeg har fået 100fps i cs lige siden det kom virker åbenbart ikke...hmmm underligt ikk?
Avatar billede traxion- Nybegynder
06. september 2003 - 18:26 #42
hehe - ja jeg kan godt mærke foreskellen!!! meget endda !!
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 18:28 #43
jeg kan spille MOH:AA med 40fps og vinde stort!

Morten
Avatar billede traxion- Nybegynder
06. september 2003 - 18:34 #44
sikkert - men du får ikke det fulde ud af spillet!!! og hvis det er en der har en sindsyg computer/opkobling ser han dig næsten 1 sec før du ser ham !!
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 18:55 #45
(ikke hvis jeg har en langsom upload, men en hurtig download ;) - og desuden spiller jeg kun LAN!

men lad os stoppe her - du har en engelsk stil du skal skrive!

Morten